15 February 2016

Cakap Memang Senang

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

CAKAP MEMANG SENANG ||Hendakkan ketenangan..silalah sabar dan redha..CAKAP MEMANG SENANG!!..eh..tengok gaya PC macam marah je...macam geram je..macam hangin je...eh..tidaklah..sememangnya sabar itu perlu..redha itu mesti..biar pun kadangkala kesabaran dan rasa redha itu seakan menipis saban hari...subhanAllah..astarghfirullahalazim....Allahu..Allahu..Allahu..berdu'alah hari hari moga Allah pelihara rasa sabar dan redha pada diri kita agar tidak terpadam dek pancroba dunia..

Image result for sabar
Google Quotes
Tebalkan kesabaran dengan istighfar..tinggikan rsa redha dengan lebih mendekati PENCIPTA..pandang setiap nikmat yang kita kecapi..sedari tidak tahu apa apa..hinggalah seusianya kini..in sha Allah itu akan membuatkan kita sentiasa sedar diri..amin :)

15 comments:

  1. Benar PC ckp memang senang..
    Nak praktik tu yg susah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan...itu yang lebih baik diam dan bercakap ketika perlu tapi tidak menyakitkan sesiapa...

      Delete
  2. betul.. macam harini, zizie redha je rm10 melayang.. xrasa ralat.. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah...la kenapa zie melayang 10 ringgit..

      Delete
  3. cakap memang senangkan, tapi cubalah sehabis baik untuk sabar & redha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul..mudah sangat dok bercakap...macam kunyah kacang...tapi bab nak laksana tu..hai...belum tentu terlaksana...

      Delete
  4. Cakap memang sedang sebab Allah bagi lidah tu lembut tak bertulang PC
    Kalau ada tulang beratlah sikit. Tapi itulah dek kerana lembutnya tulang ada yg mudah benar memutar-belit - hati-hati jgn sampai terbelit. Membelit hati org lagilah mudah tercalar lama susah sembuhnya..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul kak...tu yang kadang syok je cakap...ikut sedap kita sampai lupa tak sedap pada telinga yang mendengar...pada hati yang merasa....

      Delete
  5. redha itu sukar digapai walaupun ayat itu sering diungkapkan utk bagi motivasi kat seseorg. redha dan ikhlas akan ketentuan allah, mungkin ianya sukar, tapi kita usahakan..moga2 hati kita beroleh ketenangan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tepat yumi...tepat sangat...mudah ungkap sabar...sebut redha..percayalah sukar sebenarnya nak laksanakan...

      Delete
  6. Kita kita selalu bercakap soal sabar....inyaAllah ia satu doa untuk kita juga.......

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..