13 February 2016

Buntu??

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

BUNTU??.. ||Tidak dinafi kadangkala PC juga turut merasai kebuntuan..tatkala itu seolah hilang punca..apa yang terbaik..tenangkan diri...istighfar sebanyak banyaknya..in sha Allah akan kembali pulih dan ok..ingat bila kita didatangi ujian atau masalah dalam kehidupan...berhati hatilah dalam setiap langkah penyelesaian yang cuba diambil..kerana hati kita lemah..iman kita mudah goyah tatkala itu..
image
Google Image

>>Ambil la seberapa banyak masa..tenangkan fikiran dan diri
>>Solat..jangan tinggal solat dekatkan diri padaNYA*bagi wanita yang uzur jangan putus zikir*..
>>Istighfar..selawat...
>>Jadikan Allah tempat pertama untuk meluah segala rasa..kemudian baru cari insan lain yang boleh dipercaya..tak salah pun kalau nak luah pada kucing kesayangan awak tu..mungkin bila kita mengadu pada insan..boleh diviralkan..tapi mengadu pada kucing itu dia mendoakan..siapa tahukan..berkongsi tidak salah yang salah bila dikongsi pada medium yang salah..
>>Cari solusi terbaik..usaha..doa..tawakkal..

6 comments:

  1. selalu jugak macam ni..tenangkan diri , selawat dan senyum insyaAllah ok :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apapun cuba hadapi dengan ketenangan...

      Delete
  2. hmm betul tu, bila rasa buntu dan hilang arah, istigfar & selawat banyak banyak. InsyaAllah akan rasa ok balik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul...itu je langkah awal yang mudah tapi sangat berkesan...

      Delete
  3. Saya sangat setuju dengn apa yang di katakan gan. istigfar salah satu jalan untuk menghilangkan penat di hati dan harus dilakukan setiap saat.Salam kenal dan salam bw

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih...salam ukhuwah ya...done follow blog KA juga ya..

      Delete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..