Bukan Biasa-biasa

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم


Google Image

BUKAN BIASA-BIASA || Lazimnya perkara yang kita anggap biasa biasa itulah jadi luar biasa..luar biasa yang gempak mungkin tidak mengapa tapi yang lebih parah dan sadis bila luar biasa itu yang sememangnya mampu meluruhkan jantung yang masih berdegup..nampak tak impaknya..huhu*macam serius..ke propa lebih ni..haha*..

Bagi sesetengah orang orang diam itu biasa..tapi percayalah orang yang diam atau pendiam ni cukup berbahaya..sesekali dia buka mulut adakala mampu merobek cuping telinga kita..boleh meremukkan jiwa raga..tapi tidak kurang yang mampu menyejukkan dan mendamaikan hati yang sedang rentung membara..haa nampak tak??..

Banyak mulut pun payah juga..silap langkah..salah percaturan asyik topup dosa..bukan bermakna orang yang banyak cakap ini jahat atau pendosa tegar ya..harap jangan silap sangka..tolong jangan kecam PC..hahahahaha...buktinya ustaz..ustazah...penceramah..pelawak..da'i..dan seangkatan dengannya..ya mereka banyak juga cakap..tapi apa yang disampaikan itu yang kita ambil kira..bermakna nak banyak cakap..silakan tapi pada perkara yang bermanfaat..

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

4 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Apa pun kena lihat apa implikasi disebalik setiap tindakan.
    Kalau baik jadinya dgn bercakap akan baiklah hasilnya (macam org yg bagi tazkirah/motivasi). Tapi kalau yg bercakap tak baik, buruklah hasilnya (asyik mengumpat tak sudah - contohnya)...

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul kak..etuju..bergantung pada niat..dan fikir terlebih dahulu...

      Padam
  2. Salam kak kadag kadang kita perlu luahkan takut makan dalam

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul..tak salah untuk meluah asalkan luahan itu masih selamat untuk didengar..

      Padam
Terbaru Lebih lama