10 January 2016

Cuba Praktikkan..Berkesan Tak..

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

image
Google Image

CUBA PRKTIKKAN..BERKESAN TAK || Apalah yang nak dipraktikkan ya..kiranya cuba bertestimonilah..biasanya kita dengar..kita tengok,,kita baca testimoni orang atau kawan-kawan..tidak pun mungkin saudara mara..itu yang terkadang terjebak secara tidak sengaja..eh...tidak salah kiranya ada semangat dan niat yang baik untuk mencuba..serasi..ok..teruskan dengan penuh istiqhomah..tidak memenuhi apa yang diingini..letak tepi..apa pun semua dengan izin Allah..

Baiklah..tabiat buruk memang sukar diubah..menjadi tabiat bila ianya jadi satu kelaziman..sentiasa dilakukan..tidak pernah tahu erti jemu ya..andai perkara yang baik..yang bermanfaat..jadi tabiat..comel la sangat..tidak perlu di ubah pun...yang wajar dan tersangat perlu diubah adalah sesuatu yang kurang molek pada tingkah laku secara keseluruhannya pada diri..jadi bagaimana??..sebelum hendak langkah melakukan perkara kurang baik itu tidak kiralah apa pun baca بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم ..selawat kepada Rasulullah SAW..istighfar..haaaa cuba..in sha Allah terbantut nak buat perbuatan yang dirasakan susah hendak berubah..niatlah hendak berubah...lagi satu du'a..minta bantuan ALLAH..

24 comments:

  1. Tabiat memang susah nak diubah. Tapi kalau dg keazaman, usaha dan doa. In shaa Allah boleh je. :)

    ReplyDelete
  2. tabiat yg dari kecil lg harus susah nak atasi... tapi kalau nak seribu daya kan... tepuk dada tanya iman ler,,,,

    ReplyDelete
  3. Sikit2, lama2 insyaallah pasti berjaya jugak. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju..yang penting ada daya usaha kan...

      Delete
  4. Antara tabiat tak elok yang saya berjaya ubah adalah merokok. Alhamdulillah.. dah lama berhenti. Azam dan praktik penting untuk mengubah tabiat tak elok ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah..tahniah..niat yang baik..usaha yang bersungguh in sha Allah Allah akan bantu...

      Delete
  5. Salam kak , insyaAllah usaha usaha dan doa insyAllah

    ReplyDelete
    Replies
    1. amin..amin..amin Yana..kerana Allah kan...

      Delete
  6. biasanya first 3 days memang sukar, tapi kalau berjaya tempuhi insyaAllah memang akan berjaya akhirnya

    ReplyDelete
  7. Kuatkan diri untuk istiqamah Insha Allah boleh

    ReplyDelete
  8. Replies
    1. betul..sebab semangat,,niat,,azam itu diri sendiri saja yang boleh tahu tahapnya setakat mana...

      Delete
  9. banyakkan berdoa juga untuk istiqomah

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul...nak berubah..doa..istiqhomah..sebab Allah pandang juga usaha kita..bersungguh aau tidakkan..

      Delete
  10. in sha Allah, put trust on Him! let everything turn out well :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. amin...semangat..semangat...niat mesti lurus dan tulus..

      Delete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..