19 January 2016

Bingkaikan..

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 

BINGKAIKAN ||Sebut saja bingkai..terbayang gambar..cerita tentang bingkai berkira kira pasal harga..dalam situasi sekarang sensitif berkaitan duit..cermin mata pun berbingkai dik..apa lagi yang nampak lebih cantik,,kemas,,rapi dan kukuh dengan berbingkai..haaa tingkap rumah kita..kan..kan..*dah macam acah acah berteka teki pulak*

Sedap mata memandang..lapang dada rasa..hihi..selesakan bila tengok serba serbi teratur dan tidak serabai atau berserabut..boleh stress bila melihat sesuatu yang kelam kelibut..tidak begitu?..jadi apa salahnya kita bingkaikan diri kita..bukan la maksud PC pergi tempah bingkai setinggi dan selebar tubuh badan kita..mau terkejut mengkarung apek kat kedai gambar tu..terasnya tetap sama..kebergantungan semuanya kepada Allah..itu jangan diubah..tapi kita kawal dan ubah la sedikit mana yang perlu untuk kebaikkan..

Lebih mahal bingkai itu maka lebih kita menjaganya..lebih baik kita tarbiah diri..diri kita akan lebih berharga...

Image result for hd wallpaper bingkai
Google Image

2 comments:

  1. Biar tak mahal sangat bingkainya..
    Yang penting...isi dalam sentiasa bernilai harganya

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..