Tatih..Fight..Fight..

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم

Image result for the word fight
Google image

Bila kita belajar sesutu perkara baharu..kesilapan itu pasti berlaku..nama pun belajar..seandainya sudah tahu bukan belajar namanya tapi ulangkaji jika ulang perkara yang kita sedia tahu..betul tak???..hihi..

Emosi lawan emosi..bila ditegur..dinasihati..dimarahi..perang emosi meletus..bergantung juga pada yang menegur dan bagaiman cara menasihati..pastikan berhemah dan berkesan..berkesan dengan teguran bukan tinggalkan kesan sakit dihati..lain maksudnya ye,,harap maklum..

Satu nisbah dua...niat yang baik baik..setiap perkara baik yang cuba kita ingin lakukan adakalnya tidak semudah disangka..
Niat*perkara baik*..dugaan itu mengajar kita untuk lebih tabah..lebih sabar*sabar juga dapat pahalakan* dan lebih bersungguh dalam berusaha..kejayaan itu hadiah pada setiap keperitan..

Dalam perjalanan yang terlalu singkat ini..sedaya upaya carilah laluan yang menguntungkan kita di akhirat kelak..fikirkan bagaimana untuk kita semai sebiji benih tetapi menghasilkan berbakul hasil..


PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

11 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. In Shaa Allah, nshat dn tguran yg baik ambk sbaiknya.bnykn blapang dada.

    BalasPadam
  2. InsyaaAllah sis... terima aksih atas saranan,,,

    BalasPadam
  3. Tu lah pc.....semua tak nak kalah..tunjuk hebat..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itulah masalahnya cik akak...padahal tak rugi beralah..hihi...

      Padam
  4. nasihat yg bagus, moga kita tidak sebegitu, org yg suka fight n kurang suka menerima teguran, lama kelamaan hatinya menjadi keras..

    BalasPadam
  5. Ibaratnya jika api di lawan dengan api...makin membesarlah api itu dan jika api di lawan air...sudah pasti air itu dapat memadam api yang sedang membara. Dalam erti kata perbanyakkan istigfar dan zikrullah kerana ianya adalah penghapus segala dosa-dosa kecil... :-D

    BalasPadam
  6. Tapi bila ditegur, orang sekarang tak mudah mnerima teguran..

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama