Rupanya Kita...

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم

image
Sumber Google Imgae

Hantu..sebut saja pun sudah buat bulu telinga meremang..tak gitu..semakin kita sebut semakin terbayang yang bukan bukan..psikologi dulu dulu..nak suruh anak senyap dari nangis meraung raung...nak suruh anak masuk rumah waktu senja..hantu jadi bahan*famous hantu dik*..tak gitu..betul tak..kadang tu siap panggil lagi.."hantuuuu sini gigit budak ni" tak pun "ayooo biar dia..biar dia..mainlah kat luar biar kena tangkap momok"..hihihihi..sekarang hantu dah tak famous dikalangan ibu ibu atau nenek nenek..sebab anak nangis hulur tab..smartphone..buka video ABC..123..alhamdulillah senyap..sekarang hantu dah ke pawagam ok..pawagam.. 

Daripada Abu Hurairah RA bahawa Rasulullah SAW telah bersabda, 
“Janganlah kamu menjadikan rumahmu itu seperti kubur (tidak pernah kamu sembahyang sunat ataupun membaca al-Qur’an dan ibadat lain di dalamnya). Sesungguhnya syaitan akan lari dan menjauhkan diri daripada mana-mana rumah yang dibaca di dalamnya surah al-Baqarah”.
(Hadith Riwayat Muslim)

Owh..tanpa sedar kubur yang selama ini kita cukup fobia terutama bila lalu atau melintas sorang sorang rupanay boleh jadi kita sedang menghuninya di alam nyata..ketika kita masih lagi bernyawa dan ketawa gembira..makan yang lazat lazat..subhanAllah..Allahu..

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

5 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. betul jugak.. mmm.. thanks perkongsian menarik ni

    BalasPadam
  2. Rasa nye akak x pernah menakutkan anak akak pakai "hantu" nie...tau tak sbb apa? sbbnya...akak pun penakut yang amat...so memang x lah nk sebut "hantu" dari mulut sendiri...kehkehkehk...dah si Alisha pun penakut mcm ibu dia...nk g toilet adik kene teman..hihihi. ;-)

    BalasPadam
  3. Alhamdulillah tiap kali ada juga membaca al-quran dalam rumah... tu yang berani tinggal sorg2... :-D

    BalasPadam
  4. Hihi...hantu..mahu bermimpi lah cik akak malam nie..isk..isk..

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama