07 December 2015

Ragam..

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Pelita dan sumbu bersahabat baik
Berjasanya ketika dihari raya
Jangan jemu berbuat baik
Kerana pahala tidak terlihat dek mata

Sekarangkan cuti sekolah
Adik adik seronok saja
Jangan malu hendak berubah
Mohon bantuan dari yang ESA

Makan dodol ambil bersembang
Tersedak cepat cepat minum air
Sukar dijangka apa yang bakal mendatang
Teruskan usaha hingga akhir

Image
Google image 

Daun pisang banyak kegunaannya
Bungkus kuih koci pulut hitam
Biar sederhana rupa parasnya
Asal tidak berhahti hitam

Pulau pandan jauh ke tengah
Pulau dayang bunting di Langkawi
Pukul anak salah satu langkah
Langkah disaran daripada Rasulullah yang dikasihi


11 comments:

  1. rupa pun tak berapa elok.. perangai pun belum cukup cantik.. hehehe. sebelum ada yang salah faham ini statement mengata diri sendir

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihihi....in sha Allah selagi ada masa kita boleh sentiasa perbaiki diri...

      Delete
  2. All the best...

    http://suriaamanda.blogspot.my/2015/12/pencarian-blog-terkemas-2015.html

    ReplyDelete
  3. salam kak malam ni mampu baca je , tak mampu nak pantun jugak takde idea

    ReplyDelete
  4. Malam bertamu mentari menyinari...
    Bunga seroja memikat hati...
    Elo-elok kita membawa diri...
    Takut nanti ada yang terasa hati...

    Hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ecececehhhhwah...cik akak berpantun la..

      Delete
  5. Pantun penuh dengan pengajaran..

    ReplyDelete
  6. Wah pandai berpantun rupanya kak PC.
    Semoga kita semua berubah ke arah yang lebih baik. InsyaAllah

    ReplyDelete
  7. cantik pantun PC lahir dari hati kan

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..