14 December 2015

Pertolongan..

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Syukur atas setiap nikmat..Selamat malam ukhuwah..
Memberi pertolongan..atau meminta bantuan..itulah lumrahnya hidup..saya mampu saya tolong awak..awak mampu bantulah mereka..sesungguhnya kehidupan di dunia ini umpama menyemai benih amal dan mengutip ganjaran pahala..ya untuk bekalan hidup di alam kubur..sebagai tiket ke daerah Syurga yang mahal harganya..

Daripada Abu Hurairah RA bahawa Rasulullah SAW telah bersabda, 
“Sebahagian daripada al-Qur’an ada satu surah yang jumlah ayatnya tiga puluh ayat semuanya, surah ini dapat memberikan pertolongan kepada orang yang membacanya sehingga diampunkan segala dosa-dosanya, surah itu ialah “al-Mulk”.
(Hadith Riwayat Abu Daud dan at-Tirmizi katanya bahawa hadith hasan)

Kepada yang sudah pun mula..tahniah..yang belum bermula tiada istilah terlambat..silakan.. ^^..moga setiap amal kita diterima Allah SWT..amin..

Image
Google image 

20 comments:

  1. Replies
    1. Terima kasih singgah...hihi...jemputlah masuk...

      Delete
  2. Replies
    1. Terima kasih yana...rajin ziarah blog ni...syukur sgt.

      Delete
  3. memang betul PC kita kena selalu istiqomah mbaca surah al mulk ni, tpi tulah kita ni kdg selalu alpa kejab je ingt pastu kalau tkde yg ingtkan lgi dah lupa nk baca btw thanks PC ingtkan kaknoor lgi

    ReplyDelete
    Replies
    1. PC pun serupa juga kak...banyak lalainya...bila baca blog kawan2..ada yang ingatkan..haaaa baru tersentak...

      Delete
  4. Ya Allah sis... akak semalam nak tidur tergerak baca surah al Mulk, sebelum ni mmg tak pernah baca masa nak tidur... terima kasih atas perkongsian....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah kak...terima kasih...PC pun alhamdulillah baca juga...kita sama2 amalkan ye kak...

      Delete
  5. pupuk iman bagaikan merimbun pahala seperti rimbunnya pokok hijau tu..terima kasih

    ReplyDelete
  6. surah yang banyak mengajar kita dan memberi peringatan, in shaa allah, jom amalkan bersama :)

    ReplyDelete
  7. ilmu perlu disampaikan..lumrah manusie selalu lupe..salam singgah..=)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lupanya manusia itu sentiasakan...moga tidak berterusan...amin...salam ukhuwah ye...

      Delete
  8. Betul tu PC
    Dah tolong tu nanti jangan oula berungkit
    Jalankan sesuatu ibadat dengan keikhlasan
    Semoga kita sentiasa beramal bersama2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin....itu sebaiknya kan cik akk..lillahitaala..

      Delete
  9. Aamiin...mudah menghulur bantuan...mudah juga menerima pertolongan dari berbagai arah tanpa dipinta...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lazimnya begitu...dengan syarat kerana Allah.

      Delete
  10. byk kelebihan surah mulk
    kengkadang ingat, kengkadang terlupa, terima kasih bg peringatan utk kami semua

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kadang ingat....kadang lupa...itu PC...betul..lalai lebih PC ni...kena berubah..sama2..

      Delete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..