13 December 2015

Jangan Taubat Sambal Tumbuk...

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Image

Sambal tumbuk.Siapa suka makan sambal tumbuk?
Cili padi,ikan bilis,bawang merah besar (digoreng terlebih dulu) ditumbuk lumat perahkan sebiji dua limau kasturi..
Huhahuha...macam tak cukup oksigen..pedas menyengat..masa itulah lupa awak ada gastrik,,tak ingat awak ada buasir..insaf..lepas makan satu jag minum air..taubat dah tak nak makan lagi!

4 jam kemudian...

Nasi sepinggan lauk keliling..eh..makan lagi sambal tadi...huhahuhahuha....babak tadi berulang kembali..malahan kebih dahsyat..peluh,air mata,,berpadu...amboi..tidak serik rupanya ya..
Begitulah resamnya kita...Terkena sekali terdetik insaf dihati...hilang pedas ulang makan lagi...

Ditegur,dimarahi,dinasihati...ya,,ya,,taubat..bila mana terlupa pada segala pesanan dan nasihat,,diulangi lagi..mungkin lebih hebat berbanding sebelum ini..dengar betapa azabnya api neraka walau sekecil ibu jari dibawah telapak jaki sudah boleh membuat otak menggelegak..kecut perut..taku..takut..takut..hendak taubat sesungguh hati..sangat sangat..bila lupa kisah azabnya neraka..ulang lagi silap dan salah...subhanAllah..bulatkan hati..luruskan niat..taubat nasuha..lillahitaala..

14 comments:

  1. betul - biasa macam ni - semoga kita selalu ingat . tq pc :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihihi...kadang PC pun macam tu....sama2...

      Delete
  2. Sedapnya sambal, baru makan sambal tadi..hehehe

    ReplyDelete
  3. Ya Allah.. jauhkanlah aku dan umat Islam yang lain dari siksa api neraka....

    ReplyDelete
  4. nice sharing
    semoga sentiasa istiqamah bila buat sesuatu.

    tp kan dh lama x tumbuk sambal sendiri. sbb kongsi mkn dgn rania. hikhiks
    tp bru ni blk kg mersa cabai tumbuk mk.siap bwa bekal blik rumah lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih.....aah kesian rania....pantang pedas dulu....

      Delete
  5. sombolik PC
    Memang biasa manusia ni dah jd tabiat tk pernah serik kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allahu...terima kasih kak...PC pun kadang lagha juga...

      Delete
  6. Ya Allah lemahnya iman diri ni.... buat taubat dan buat lagi.... semoga Allah membimbing kita selalu... aamiin...

    ReplyDelete
  7. Kelemahan diri...lantaran bakal merosak hati..
    Semoga apa yang kita buat....mendapat hidayah dariNYA...
    AMIN

    ReplyDelete
  8. PEDAS tetapi sedap..begitu juga perbuatan keji..berdosa tetapi nk juga buat huhuhuh

    ReplyDelete
  9. kiasan kata pedas..kejap berlalu nak lagi..taubat dan makanan kena bezakan kan PC hehee bijak faham

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..