05 November 2015

Sunnah..DELIMA

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 

Image
Google image 

Putih putih melati
Merah merah delima
Siapa yang baik hati 
Pasti ku terima 
^^,
Hingga kini rasanya lagu ini masih menjadi siulan..mungkin ada nostalgia pada diri masing masing..hehe..

Buah delima itu merah..salah satu antara banyak jenis buah..
Merupakan buah sunnah.

Dah lama rasanya tidak makan buah sunnah ini melainkan PC ganti dengan sekadar mengamalkan jusnya sahaja..

16 comments:

  1. Replies
    1. Waaa best tu..alhamdulillah..rangup bijinya..krup..krap..krup..krap.. :)

      Delete
  2. In Shaa Allah... baik untuk pengaliran darah kan? selalu juga kalau balik kg umi belikan... hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah bagus umi abak..kalau amalkan selalu in sya Allah kesan baiknya berpanjangan :)

      Delete
  3. Perghh, lama rasanya tak makan buah ni. Dulu dekat rumah ada tanam, sekarang pokok tu dah kena cantas. huarghhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah susah jumpa la azwar..klu ada di kedai2 tu agak mahal..tu yang akk amalkan jus aje :)

      Delete
  4. Cantik buah delima tu, patutlah perumpamaan 'bibir cantik bak delima merkah'..

    Bagus PC amalkan jus delima ni.. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan warnyanya merah kilat..mcm pakai lips balm..hehe..aah nak beli buah ssh jumpa..dan faktor harga..minum jus jelah kak.. :)

      Delete
  5. Replies
    1. Macam2 khasiat dia cikgu..kena rajin amal :)

      Delete
  6. Lama juga tak makan buah delima ni..

    ReplyDelete
  7. Lissa tak pernah makan buah delima.. teringin nak rasa :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masam2 manis...ada org suka..ada yg kurang suka..ada rezeki..ada peluang cuba ye lissa :)

      Delete
  8. dah agak susah nak cari buah delima ni kan PC... sini lg susah nak jumpa...
    selalu dok minum jus nya shj...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul..zaman kecik2 mudah dapat..tapi masa tu tak reti makan sangat..hisap jusnya je..biji sembur kat tapak tangan..ni bila dah reti makan susah nak jumpa..sama la PC pun amalkan jus je.. :)

      Delete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..