16 November 2015

Pantun Lagi..

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Hari ini hari Isnin
Cantik kacak masing masing bergaya
Suburkan semangat dalaman luaran
Barulah bersemangat melunaskan kerja

Teh tarik secawan nasi lemak sebungkus
Roti canai cicah gula
Bekerjalah bertungkus lumus
Demi untuk kebahagiaan keluarga semua

Waktu rehat regang otot
Ambil kesempatan membasah tekak
Menutut jangan sembarangan menuntut
Takut diri binasa kelak

Sakit perut cirit birit
Sapu minyak lega sedikit
Bila bercakap tidak perlu terjerit jerit
Takut ada hati yang sakit

Biar pun ber"engkau" ber"aku"
Bertepuk bertampar tidak berkira
Namun pastikan sentiasa jaga tingkah laku
Moga persahabatan kekal manisnya

image
Sumber Google

13 comments:

  1. Amin... semoga ikatan ukhuwah antara kita Insha Allah akan berkekalan biarpun di alam maya... =D

    ReplyDelete
    Replies
    1. In sya Allah harap sangat begitu shikin... :)

      Delete
  2. nak pantun jugak..

    singgah sana sini bukan selalu,
    singgah blog sini pun bukan selalu,
    memang hebat pantun yang diberi,
    terima kasih sudi berkongsi.

    hahahaha..
    boleh diterima x.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehehe...Allahu...pun boleh
      Jarang singgah tidak apa
      Sesekali datang menyapa
      Sudah buat PC gembira
      Jangan serik ada masa singgah sini ya

      Delete
  3. salam singgah dari CIM
    nak jawab pantun rasa macam tak pandai
    biar pun persahabatan hanya di alam maya
    sama-sama kita pelihara ukhuwah ni


    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak apa...in sya Allah alhamdulillah aminnn..

      Delete
  4. yana nak bagi pantun dua kerat hari ni ^^

    maya atau realiti,
    ukhuwah tetap dihati

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih yana
      Moga bertemu di alam nyata...hihi...ha 2 kerat juga..

      Delete
  5. Nanti cik akak balas pantun ye,,hahaha

    ReplyDelete
  6. pecah kaca pecah gelas sudah baca harap balas..ahakss..tu je yg JM tahu

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..