09 November 2015

Masa Yang Terus Berlalu..

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 

Syukur atas setiap nikmat.
Alhamdulillah.

Selamat bertugas bagi yang bekerja..selamat bercuti bagi yang mengambil cuti..balik kampung..atau mengisi waktu cuti dengan melancong ke destinasi idaman..*wahh*
Sempena sambutan Deepavali esok..pastinya ramai yang mengambil peluang untuk bercuti panjang sedikit..tapi bagi calon calon SPM..teruskan fokus ok..

Hehe..sunyi..jiran jiran balik kampung..eh PC tak balik kampung ke??*perasan,,macam ada yang tanyakan balik kampung ke tidak*
In sha Allah hujung bulan..owhhh rindu baba mama..abah mak..huhu sekaligus memenuhi undangan majlis perkahwinan sepupu...bila seorang demi seorang adik adik sepupu kahwin...buat PC sedar..PC semakin dimamah usia.hukhukhuk...alhamdulillah..

Rindu zaman kecil kecil main pondok pondok sama sama..main nyorok nyorok bawah dapur kayu*hitam baju akak dik kena arang tempurung..mama jeling je*..pantas masa terus berlalu..sekarang masing masing sudah menggalas tanggungjawab..yang lelaki dah jadi suami...yang gegirl dah jadi isteri...syukur..kami sepupu jarang jumpa bila jumpa bercakap macam masing masing pegang mikrofon..

Image
Google image 

19 comments:

  1. Assalamu'alaikum PC,

    tak balik kampung ke? :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikummusalam..hehe..eh tanya..in sya Allah balik..hujung bulan..amin :)

      Delete
    2. Ada masa, langsung balik. Rugi kalau tak balik.

      Delete
  2. Kalau tak balik kampung pun rehat je kat rumah layan teman Blogger ..;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeyyyy pun boleh juga...rutin tu ucing...hehe..kutip ilmu :)

      Delete
  3. dulu kecik2 ade main kahwen2 tak mak PC tuuu., hehe2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada wak..tapi pengantin lelaki PC tak suka sepupu ke atau kawan2 ke..biasanya pengantin kelakinya teddy bear atau buah durian atau buah kelapa...hahahaha...

      Delete
  4. semakin hari semakin dikejar usia kan PC

    ReplyDelete
  5. chilhood memory yg tiada ganti :)

    ReplyDelete
  6. Selamat bekerja PC.... zaman teknologi skang PC hopefully, time jumpa nikmati sebaiknya silaturahim....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul sebab nak jumpa susah..bila dah jumpa..boleh kecoh jadinya.. :)

      Delete
  7. zaman main pondok2 memang best..tersenyum sendiri bila kenangkan..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan...setuju..masa tulah gaduh..merajuk..tarik2 baju.. huhu :)

      Delete
  8. majlis majlis macam ni la mengeratkan hbgn family kalau tak jarang dan payah nak jumpa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul..dah macam reunion jadinya yana :)

      Delete
  9. Selalu cik akak ingat..masa sentiasa memcemburui kita..

    ReplyDelete
  10. rindu zaman kanak-kanak dulu.. waktu-waktu belum moden.. hee

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..