Tak apalah..apa salahnyA

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم

Image
Google image 


||tak apalah..apa salahnya||

Pandangan orang berbeza..mungkin kita suka eh dia benci..kita tidak suka dia pulak minat..kan..nampak tak..jangan kata orang lain..tengok adik beradik sendiri pun ok..contoh paling dekat..tapi ada juga yang memang sependapat..kita suka apa dia suka..dia terima apa kita minat..ala ala segugus kunci..bukan sedondon atau boria lagi dah..hihi..

Bila kita guna suatu produk contohnya..tidak salah kita kongsi manfaat pada orang kain untuk mencuba..bonus..awak dapat cantik luaran..dan awak juga cantik dalaman..*bukan saja cantik tapi baik hati gitukan*..selebihnya terpulanglah pada fulan atau fulana tu..

Menjadi pendorong..kita kurang berjaya bukan bermakna kita tidak layak untuk jadi pendorong..kalau PC tidak mampu untuk lunaskan satu satu perkara..atau tidak mampu untuk lakukan perkara tersebut..tidak bermakna PC juga perlu sekat orang lain agar mempunyai kelemahan seperti PC..kerana setiap orang ada keupayaan berbeza..apa salahnya kita sokong dia..atau sesiapa saja..asalkan perkara itu baik..

"Eleh ko tak buat..ko tak mampu..ko tak berani..tapi bersungguh suruh orang buat"
Assalammualaikum..mungkin dia perlukan sedikit saja dorongan untuk berjaya dan maju..apa salahnya dia meluncur dahulu dengan dorongan..tidakkah kejam bila kita suka melihat orang lain gagal semata mata kita tidak mahu menjadi yang tertewas..siapa tahu daripada dorongan itu ia menjadi pertolongan...*bantuan tidak semestinya kewangan*..
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

7 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. setuju dengan PC,kekadang kalau kita nasihatkan orang tentang sesuatu,tapi orang tu kata kita pun tak buat macam tu,jawapannya senang je,.xkan kita nak ajak orang ikut apa yang tak betul..at least kita betulkan dia kerana kita xnak dia ikut macam ktia kan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul..tapi sayangnya tidak ramai yang faham konsep sebegitu...mereka lebih nak kita buat dulu..kita lakukan dulu..sedangkan niat kita nak bagi sokongan..macam juga perjuangan yang tidak sudah..kita buat takat termampu jadi tak salah kita bagi semangat moga orang lain boleh sambung dan selesaikan atau buat lebih baik daripada kita..

      Padam
  2. Kata kata org biar jadi cabaran utk kita jadi lebih baik insyaAllah

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama