11 October 2015

Senyum sendirI

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

image
Google image

|senyum sendiri|

Cerita raya haji yang lepas di rumah mertua..Allahu..bila berkumpul ramai ramai sangat meriah..macam macam ragam..itu ini..begitu begini..sekali sekala cara kebetulan semua ada berkumpul..sebelum bergerak balik ke rumah mertua masing masing..dan sebelum PC dan suami balik rumah babah mama..waktu sarapan..waktu makan tengahari..jadi medan gurauan..susah nak dapat suasana yang sunyi..senyap..masing masing tertib menikmati makanan..kalau berlaku memang pelik..memang aneh..hahahaha..dan abah..abah mertua yang ada je idea nak kenakan mak dan anak anak..nah abah bagi teka teki katanya sambil senyum senyum...

Kenapa ye sembelih lembu kat surau tak mati
Sembelih kat masjid pun tak mati
Sembelih belakang rumah pun tak mati lembunnya

Anak anak,anak menantu dengan cucu mencopong..
tiba tiba mak jawab
Jawapannya kena sembelih kat leher baru mati lembu tu..yeyyy betul..

Ingat dah habis ehhh ada lagi...

Berdosa kalau pergi sembelih lembu pakai songkok
Haaaa kali ni macam macam jawapan ada..riuh..semua mulut bercakap..
semua salah bagi jawapan..makkkkk juga yang betul..
Betul la tu..sembelih lembu pakai parang yang tajam bukan songkok..syabas la makk..

Mak di pihak anak anak..menang..maka abah kena tunai janji..hahahahahha..
Abah kena belanja makan tengahari..abah pun cakap...haaaaa dah..dah...makan makan..tambah lauk..nasi...ni abah tengah belanja...*terkena lagi semua*..akhirnya dapatlah gula gula sorang sebiji..abah amik gula gula mak dalam peti ais rupanya....walaweiiiii abahhhhh..

6 comments:

  1. Gurauan satu medan nak eratkan ukhuwah antara keluarga, berpada pada kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul...yang penting TIDAK melebihi batas..itu yang utama..

      Delete
  2. Haha. Kelakar je abah akak. Boleh ambik tekateki ni, kenakan orang lain pulak. :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abah mertua akk memang gitu...ermmm..boleh2..buat suka sukakan..

      Delete
  3. hahaha.. lawak la.. kitorang pun kalau balik kg ramai2, mmg riuh la... sampai xtahu nak dengar siapa bercakap..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan...meriah sangat..betul bila dah semua nak cakap macam nak tercabut langsir tingkap..hehe...

      Delete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..