25 October 2015

Semakin sedar..

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Nuffnang


||semakin sedar||

Alhamdulillah..bak kata pepatah.."hendak pastinya berusaha sedaya upaya..tidak mahu berusaha juga sedaya upaya mencari alasan"...berkat info yang dikongsi di media cetak,,media elektronik juga media masa(sosial)..semakin ramai wanita atau para ibu yang sedar akan kepentingan serta khasiat susu ibu..lantas mengamalkan pemberian susu ibu(breastfeeding) kepada anak anak mereka secara eksklusif..syukur..selagi ada rezeki untuk anak berilah..itu hak mereka..kecuali sememangnya ada kekangan yang tidak dapat dielak.

"Yang perempuan besok besok bila dah kawin..dah jadi mak orang..bagi anak susu ibu..yang lakinya ni para suami jangan pulak patahkan semangat isteri..bagi sokongan..jangan ingat esok di akhirat..anak anak saja yang ke neraka sebab ada dosa dengan mak bapak..mak bapak pun kena tahu anak anak boleh tuntut hak meraka di sana..salah satunya hak air susu..hak bagi nama yang baik..ingat tu..air susu dari Allah..minta dengan Allah..usaha..tapi kalau dah tak boleh..nak buat macam mana..redha saja"..ini lah pesan ustaz PC..PC ingat ustaz..cuma rezeki sedang Allah rencanakan..amin.

Jadi cantik sangatlah bila pihak Nuffnang sama sama mrnyokong Kementerian Kesihatan dalam agenda ini..

Image
Image
Image





10 comments:

  1. BF ni memang elok, jgn kerana kesibukan abaikan BF ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allahu..moga suatu ketika Allah izinkan akak melaluinya Yana..subhanallah.. :)

      Delete
  2. Wahh banyaknya On going! Azwar klik 1.. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih azwar..apa khabar awak :)

      Delete
  3. kebetulan tersama pulak entry berkaitan bf..
    kan, sama samalh kita usahakan.
    saya yakin Allah sedang aturkan yang lebih baik buat pc.. teruskan doa,usaha, ihktiar dan tawakal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Subhanallah..Allahu..amin..amin..amin..moga Allah izinkan PC melalui pengalaman ini.. :)

      Delete
  4. Alhdulillah sy pun dpt iklan ni..tahniah sis.. susu ibu anugerah buat semua wanita... terbaik utk anak2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah tq kak..subhanallah..hargai dan manfaatkan sebaiknya.. :)

      Delete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..