18 October 2015

"K" yang mana??

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Image
Google image 


||"K"yang mana??||

Syukur atas segenap rezeki dariMu Ya Rabb..Selawat dan salam buatmu Ya Rasulullah SAW.. Selamat berhujung minggu ukhuwah ♡
Tidak kira walau di mana pun kita berada moga Allah sentiasa melorongkan hati kita untuk sentiasa melakukan kebaikkan..amin..

Kualiti aaaatau Kuantiti..sesetengan lebih mementingkan kualiti tidak kiralah berkaitan apa sekali pun*biar tewas membeli tapi juara memakai*..tidak kurang ada yang lebih mendahulukan kuantiti*ukur baju dibadan sendiri bukan anak jiran depan rumah..jimat*...hakikatnya terpulang pada pandangan masing masing..pastinya setiap keputusan yang dibuat itu telah ditapis berkali kali agar tiada istilah hatiku remuk dek rasa penyesalan..haha..

Setiap orang Allah beri 24 jam sehari semalam..7 hari seminggu..manfaatkan sebaiknya..untuk duniawi dan ukhrawi..DIA yang beri kita masa..jangan sampai kita tiada masa untuk DIA..
*PC,,awak jangan pandai cakap je!!buat juga faham?dushh..panggg*..


15 comments:

  1. Slalunya org memilih kualiti..tapi kuantiti pn penting jugak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lazimnya begitulah...kualiti yang menjadi keutamaan.. :)

      Delete
  2. Slalunya org memilih kualiti..tapi kuantiti pn penting jugak

    ReplyDelete
  3. Kualiti VS Kuantiti. Biasanya kualiti yg diutamakan. Tapi lagi ndah jika kualiti dan kuantiti sama2 utuh dan mantap

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila nakkan kualiti pada kuantiti biasanya perlukan usaha yang berganda..in sya Allah boleh.

      Delete
  4. ada juga yg pilih kuantiti tu...contoh la..org menjual kuih ni...dia nampak penjual sebelah jual macam2 kuih dia pun ikut jual mcm2 kuih tp semberono aje buat kuih tu jadi tiada kualitinya(tak sedap) kan dah membazir...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allahu...itu yang tak seronok...nak bersaing silakan tapi mesti buat sungguh2..

      Delete
  5. Pendapat saya, yang terbaiknya kita ambik berat kedua-dua K tu. Kualiti dan juga kuantiti. Sesetengah perkara perlu lebih dititikberatkan kualiti dan sesetengah perkara adalah kuantiti.

    ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul..bergantung pada kemampuan diri...dengan izin Allah in sya Allah boleh kan...amin...

      Delete
  6. Kualiti yang baik menyumbang kuantiti yang banyak. Eh betul tak???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul zumal..prinsip ini boleh guna pakai dalam perniagaan...

      Delete
  7. kualiti vs kuantiti.. kuantiti tidak menggambarkan kualiti..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tepat aiza..kedua duanya berkait rapat..tapi belum tentu boleh menyokong satu sama lain,.

      Delete
  8. Mungkin ada yang mementingkan kuantiti, namun apa guna banyak jika tidak berkualiti, InsyaAllah moga Allah bantu kita buat keputusan dalam apa jua keadaan

    ReplyDelete
  9. kalau Lissa, kualiti dan kuantiti sama-sama di utamakan. kena bijak memilih dan membandingkan :)

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..