29 October 2015

Jatuhkan Ego Bangkitlah Maruah

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Image


Sebut saja ego.Negatif.Sombong.Berlagak.Keras kepala.Perasan perfect.*eh Mr perfact takut lipas la hihi*hakikatnya ada rasa sedikit ego itu penting kerana ego menyuntik keyakinan diri..tapi biarlah ego itu bertempat dan pastikan kena caranya nak tunjuk ego..jangan pulak menindas..*bukan kutu nak tindas tindas ni..hehe*kalau la ego itu negatif semata mana mungkin ada skuter brand EGO..bila dipositifkan baiklah jadinya..in sya Allah..

A: AWAK BOLEH BUAT KE?
B: SEE MY LEG LA..
egokan bunyinya..tapi mungkin dia nak tunjukkan keyakinan diri dan nak orang berasa yakin dengan dia.

A: BETUL AWAK BOLEH MEMANDU NI?
B: BOLEH,LAGI PUN SAYA DAH ADA LESEN..
ego jugakan..tapi kalau tak yakin tidak boleh buat..

Cumanya selagi boleh setiap apa yang kita cuba ingin lakukan sandarkanlah kepada Allah..cukup dengan menyebut alhamdulillah atau in sha Allah..tidak rugi pun sebaliknya lebih dipandang mulia..kerana akhlak dan budi pekerti..

Tidak semua orang boleh menghadam dengan baik dan betul setiap apa yang kita cuba sampaikan..walau pun niat kita sebenarnya putih.

16 comments:

  1. Itulah apa pun bergantung penerimaan pada yg mendengar dan melihat dari apa yg dituturkan dan perlakuan
    Kadang niat baik diintrepetasikan -ve. Ada juga yg sebaliknya.
    Kita kena ajar diri kitalah - walau sebenarnya memang agak payah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul la kak..tapi sesuatu yang disampaikan ikhlas dari hati..biasanya terus juga terkesannya dihati..kena betulkan tanggapan itu yang susah kak.. :)

      Delete
  2. Replies
    1. Salah tempat takut lebam dek..takut tambah musuh je nanti :)

      Delete
  3. ego biar bertempat.. kadang ego juga perlu agar kita tak dipandang terlalu rendah.. huhu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe...terutama berada dikalangan orang yang suka memandang rendah dan suka memperkecilkan orang lain :))

      Delete
  4. hai...yaya datang dari Jom Kita Sembang Bersama 35 Blogger...salam perkenalan dari Yaya Cendana :)

    mohon komen murni di

    http://www.yayacendana.com/2015/10/asean-musical-extravaganza-2015-matic.html#comment-form

    terima kasih ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai....salam ukhuwah yaya...nanti akk singgah ye..tunggu.. :)

      Delete
  5. Betul ucapan memuji Allah jauh menunjukkan sifat tawaduk, tak mati pun rendahkan ego kita

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu tanda kita tak berdaya tanpa bantuan dariNYA.. :)

      Delete
  6. Mengapa perlu ego jika kita sebenarnya tak sehebat mana pun. Semua sama ja...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeszzz betul..yang membezakan amalan :)

      Delete
  7. cakap besar salah satu ciri org ego ni...kan PC...

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..