24 October 2015

Cepat-cepat tampaL

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

image
Image Google

||cepat-cepat tampal||

Musibah sukar dihidu.Boleh buat kita terkedu.Mugkin nanar seketika.Tidak mustahil pitam dan pengsan.Bukan macam buah durian yang senang menyebarkan bauny yang harum.Cari ikut arah bau in sya Allah jumpalah raja buah itu..*sila pakai topi keledar bila mengutip buah tersebut..alah terbau baulah pulak ni..bubur kacang,durian crepe..owh nafsu*.

Zaman sekolah rendah.Melihat van pejabat kesihatan umpama mimpi ngeri bagi sesetengah murid.Walau pun jururawat tu comel macam barbie,,jarum tetap tajam dik..bunyi mesin untuk tampal gigi pun berhantu je rasanya..dalam kelas pun rasa duduk punggung tak jejak atas kerusi..potonglah barisan tiba masa sampai juga giliran awak..*PC jadi tiba tiba takut bila tengok kawan nangis jerit jerit..kecut usus kita..haha*..jarak seminggu lori milo pula datang..hai yang nangis itulah yang beratur paling depan..haha..budak budakkan..

Perbetulkan kesilapan.Jernihkan keadaan.Positifkan hati.Bukan untuk kalian saja bahkan terlebih lebih lagi untuk diri PC sendiri.Jangan biarkan kebocoran hati yang batin terus menular,merosak dan membusuk.Binasa diri sendiri.Carilah kekuatan diri untuk mengurangkan sedikit kelemahan yang ada.Jadilah diri sendiri. 




8 comments:

  1. kalau hati rasa terluka, cepat2 lah kembalikan luka tu dgn buat perkara yg boleh menggembirakan hati :)

    ReplyDelete
  2. terima kasih kak ^^,
    mmg hati perlu dirawat ,
    agar tidak melarat

    ReplyDelete
  3. Terima kasih atas ingatan PC...

    #zumal ketawa riang kalau van milo datang, cuma nangis bila van vitagen datang sebab tak mampu nak beli...

    ReplyDelete
  4. Betul !
    Jangan biarkan hati sakit lama-lama :D

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..