02 September 2015

SelesA

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 

selesa

Selesa
Google image 

Cuma perasaan.."eh selesa sangatlah".."adoi tak selesa langsung"..rasa ini berkait rapat dengan tempat,,suasana persekitaran..diri sendiri..bergantung pada individu..contoh tau ni kalau realiti ada itu suratan..rumah kecil saja..tiada yang mewah cukup sekadar lengkap dengan keperluan asas..tuan rumah rasa heaven sangat*5 tahun kahwin 10 anak*..tidak lekang ungkapan syukur dibibir..ngigau pun ucap alhamdulillah..penghawa dingin setiap sudut ada,tukang gaji,tukang kebun,tukang urut*alah bidan urut bini beranak la*ada eskalator lagi dalam rumah,,lengkap..boleh duduk kepang kaki di tembok rumah jiran makan nuget cicah sos tiram pulak tu..tidak selesa di rumah...haaaikkk..

Tidak salah dan sememangnya hak PC..hak kita semua untuk mendapatkan suatu keadaan yang selesa dimata,dihati dan untuk setiap sudut..silakan..tapi ingat jangan sesekali hingga menyusahkan..membebankan dan buat hati orang lain membengkak walau sekadar mendengar nama kita..besederhana..kita tidak dapat menjangka nasib di masa hadapan..sekali sekala ajar diri..agar tidak terlalu selesa supaya tidak terkejut satu masa kelak..

9 comments:

  1. Biasa lah tu. Kadang kadang amik masa kan nak sesuaikan diri :)

    ReplyDelete
  2. @Nadratul Syazwana
    Betul..yang penting belajar sesuaikan diri..hehe..

    ReplyDelete
  3. kena amik masa untuk sesuaikan diri kan..bukan senang tu..

    ReplyDelete
  4. ramai nak selesa dan senang. tapi kesusahan itu yang mendidik kita.

    Aishah

    ReplyDelete
  5. yeapp kekadang kena buat sesuatu di luar safe zone

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..