19 September 2015

Fasa demi fasA

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Fasa demi fasa

:: fasa demi fasa ::

Tidak semua yang kita rancang menjadi.
Tidak semua yang kita lakukan berhasil.
Bersabarlah.

Bukan setiap kehendak itu berguna
Bukan setiap keperluan itu terbaik 
Redhalah

Tidak lengkap bukan bererti tidak sempurna
Tidak sempurna tidak bermakna pincang segala
Berusahalah

Lakukan sesuatu untuk mendapatkan sesuatu 
itu wajar
Memperbesarkan sesuatu yang membuahkan hasil
itu penyakit.semua daripadaNYA.kan kembali kepadaNYA.




10 comments:

  1. Ruby pun amik masa yg lame utk redho..dgn ape yg berlaku..dgn ketentuan yg maha esa..rupanya..bila dah redho..hati tu tenang sgt...alhamdulillah...

    Ketentuan dan perancangan DIA tu sgt hebat..DIA lebih mengetahui kan

    Kata2 sis Pc betul sgt...

    ReplyDelete
  2. Ruby pun amik masa yg lame utk redho..dgn ape yg berlaku..dgn ketentuan yg maha esa..rupanya..bila dah redho..hati tu tenang sgt...alhamdulillah...

    Ketentuan dan perancangan DIA tu sgt hebat..DIA lebih mengetahui kan

    Kata2 sis Pc betul sgt...

    ReplyDelete
  3. kak ana selalu berpegang pada prinsip usaha,doa dan tawakkal,PC :)

    ReplyDelete
  4. Redha-InsyaAllah..:)
    Akak singgah jenguk..Selamat malam PC

    ReplyDelete
  5. @rubiah kadir
    Allahu...sakit sebenarnya nak didik hati kita ni redha..tak semudah bercakap dan menyebut..betul la apa rubi cakap..bila kita redha..hati kita tenang..amin.

    ReplyDelete
  6. @ejulz
    Wah banyak update entry baru ye...bagus..

    ReplyDelete
  7. @anajingga
    Itu juga yg sedang PC praktikkan kak ana..moga kita istiqhomah ye kak..

    ReplyDelete
  8. @Dunia Zumal
    Laaa kenaoa zumal..tak apa..pasti berhikmah..jangan berputus asa ye..

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..