02 September 2015

CiptA

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Syukur Ya Allah.atas setiap nikmat..alhamdulillah..

cipta

:..cipta..:

Bersyukur kerana hari ini,,saat dan ketika ini,,kita mampu bernafas*mandi sambil menyanyi walau sumbang*,hidup di muka bumi ini menjadi penghuni alam semesta yang terbentang luas..seindah ciptaan..dijadikan daripada tanah..yang akhirnya juga akan kembali tempat asalnya ke tanah juga..mungkin sekejap lagi..esok..atau bila bila masa seperti yang telah menjadi ketetapan dalam takdir hayat kita..daripada setitis air mani..berjuang untuk hidup sedari alam rahim ibu lagi..9 bulan hidup dalam kasih sayang..Ar Rahim*salah satu nama Allah yang bermaksud Penyayang*..setelah dewasa mengapa mesti besikap bermusuhan*dengki sana,kentotkan pokok bunga,gunting misai kucing,seolah hilang pedoman*..sedangkan dari alam rahim lagi sudah ditarbiah dengan suasana yang penuh rasa sayang..tiba masanya muhasabah diri..*maaf muhasarawak tak ada..kek sarawak banyak* 

Meraih perhatian..atau mendapat perhatian..macam sama tapi caranya berbeza..cara hitam atau kaedah putih..terpulang pada diri untuk melangkah menjadi makhluk yang mengertikan kehidupan sementara ini sebagai "manusia bermarwah"..visi..misi mesti jelas..nawaitu pastikan tegas..satu lorong yang mesti dilalui..pastikan dicari gali..lorong redha ILAHI..dalam pada kita sibuk mencipta sesuatu untuk meraih pujian jangan lupa kita juga adalah ciptaan..mendonggak..menunduk..sedar diri dari mana asal usul dan di mana kaki jejak bumi..

4 comments:

  1. Walau agung dan tinggi mana sekalipun nak bernafas pun atas rohman dan rohimNya..

    ReplyDelete
  2. Jadi seperti padi. Makin berisi makin tunduk =)

    ReplyDelete
  3. pandang kiri pandnag kanan... ramai jer orang gtu. muhasabah diri moga2 kita tak tergolong dalam kategori tu. inshaAllah.

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..