18 September 2015

Bukan sengajA

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 

Alhamdulillah.nikmat tidak terucap.syukurlah selalu.
Moga sahabat sentiasa dirahmati Allah SWT.

Bukan sengaja
Google image 

**bukan sengaja**

Imbuhan "TER" itu membawa maksud tidak sengaja dalam subjek Bahasa Melayu.
Kali pertama ter..kentut.ok.kali kedua,ketiga,berturut turut,jangan marah kalau ter..lempang laju laju.maaf.jaga akhlak.jaga adab.

Ter..lanjur.ter..mengandung.ter..beranak.ter..buang.
Jangan buat buat ter...lupa bertaubat.Allah sentiasa menanti.yakin.

Itulah makhluk bernama manusia

TETAPI

Tertangguhnya setiap makbulnya satu satu doa itu bukan kerana sengaja atau tidak sengaja Allah sebaliknya itu ketentuan untuk  hambanya.pasti bersebab.
Takdir.qada dan qadar.rukun iman.redha.
Terus usaha.doa.tawakkal.

16 comments:

  1. Semuanya ter..ter..je tapi mintak jangan ter..LUPA taubat dan istigfar..moga yang baik2 je pengakhiran hidup kita..selamat malam PC.:)

    ReplyDelete
  2. sentiasa muhasabah diri dan bertaubat bila dah 'ter' tu..

    ReplyDelete
  3. Kalau sekali mungkin tak sengaja..tapi kalau banyak kali tu..may be sengaja..hihi..

    ReplyDelete
  4. Jgn terlupa bertaubat...TQ for the reminder PC.

    ReplyDelete
  5. @Rusmeyati Nordin
    Terlupa nak bertaubat itu perlu dihindari..hehe..tapi jarang la kita denfar terlupa makan,.

    ReplyDelete
  6. @puteri airyn
    Itulah masalahnya..kadang memang senfaja pun kekonon cakap ter...ter...

    ReplyDelete
  7. @Mama Kembar 3
    Sama2 mama..untuk peringatan PC juga tu..jangan sedap menaip je tapi tak buat wahai PC..

    ReplyDelete
  8. Kalau boleh elakkan 'ter..' yang berulang..
    Self reminder juga.. Thanks PC for this useful post..

    ReplyDelete
  9. hehhehee. terrrkomen plak kat sini kak. cmne? :p

    btw suka entri akak ni :D

    ReplyDelete
  10. Nak terkaku nak komen... moga jangan terlalu ter... takut tak terampun kan PC...

    ReplyDelete
  11. @LZ - The Blog Owner
    sama sama LZ..kita tidak sempurnakan..ter itu kadang tidak dapat dielak..bila sedar istighfar banyak banyak..

    ReplyDelete
  12. @sayidah napisah
    kalau akak terrrrcubit pipi awak boleh..kihkihkih..terima kasih adik..ter yang positif ok..tak apa..

    ReplyDelete
  13. @Dunia Zumal
    bak kata kak gojes..TER..dijadikan alasan semata..kalau boleh elaklah...betuk asyik dok terrr memanjang takut tak terampun dosa kita..PC terutamanya zumal..

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..