10 August 2015

♡♡sukanya itu dia..tak suka itu kita♡♡

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 

~sukanya itu dia..~
Musuh...
Suka tengok kita menangis guling guling kerana kecewa*gagal dalam setiap apa yang kita usahakan..

Happy tahap gaban melihat kita sakit..kerana kurang pesaing katanya..*dia nak jadi champion gitu..

Senyum meleret leret bila tahu orang lain pun ada juga yang tak menyukai kita*owhhh terasa dia ada geng yang sekepala dan sependapat..

Puas hati teramat sangat bila kita terus lenyap daripada muka bumi ini..*lupa la tu..dia pun bakal menyusul..

~tak suka itu kita~
Sahabat...
Malihat air mata si sahabat umpama duri yang meyucuk tangkai hati..

Melihat dia jatuh tersungkur..rebah dan lemah..sebolehnya biar bersama sama*baik susah atau senang..

Mendengar dia dicela kerana umpama tercelanya juga kita*behave wahai ketidakpuasan hati di luar sana..
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Persamaan
Segala berpunca darinya H A T I


Fikir yang molek molek
Google image 

14 comments:

  1. jangan anggap org tak suka kita, kritik kita dan terus kata dia musuh, tapi ambil lah faedah darinya tanpa melihat maksud apa yg dia kritik tu sebab kita lebih memerlukan kritikan daripada pujian untuk hidup sukses.

    ReplyDelete
  2. terharu sgt dgn sahabat yg baik dan ikhlas berkawan kerana ALlah

    ReplyDelete
  3. Mahu menilai org yg kita anggap sahabat baik atau sebaliknya kena nilai diri kira dulu samada kita ini sebenarnya sahabat yg baik atau tidak..

    ReplyDelete
  4. Indahnya hidup jika ramai bersahabat berbanding bermusuh, tapi bukan niat mencipta musuh, cuma kita tercalit akibat keadaan...

    ReplyDelete
  5. indeed.. lumrah kehidupan...
    keep positive.. biar org buat kita.. jgn kita buat org...
    buat baik dibalas baik klu bukan oleh dia mesti dibalas oleh org lain...
    Allah kan ada...

    ReplyDelete
  6. @Nazlee Ismail PCL
    Berlapang dada..berfikiran terbuka..demi kebaikkan bersama..yup..betul tu..

    ReplyDelete
  7. @Kakzakie
    Yess..tepat..kita nak yang terbaik..kita mesti jadi yang paling baik dulu..

    ReplyDelete
  8. @Dunia Zumal
    Kerana manusia punya hati yang didalamnya terkadang ada rasa yang gelap..

    ReplyDelete
  9. hati... termaktub dalam diri, berpaksi sebagai penentu akhlak insani..

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..