23 August 2015

Sudah sampai waktU

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Sudah sampai waktu

Syukur atas setiap nikmat.alhamdulillah.
○•°sudah sampai waktu°•○

Ziarah menziarahi itu mengerat ukhuwah..tidak khususnya berkunjung ke rumah semata..dan tidak juga kerana berhari raya..atau mungkin semasa rancak musim buah buahan..huhuhu..datang ziarah bila saudara atau sahabat handai tidak sihat berada di hospital juga merapatkan silaturahim..hendak datang berziarah pun ada waktu waktunya..ada adab dan adatnya..berpada padalah..rajin rajin jeling jam ye..tolonglah..sudah masuk teko ketiga..jangan sampai tuan rumah menguap masuk kali ke 108..mau rabak mulut..berair mata dah macam air bertakung dilopak sekepas hujan lebat..huhu..sila hulur salam..beri salam dan balik..

Kita tidak tahu bila ajal menjelma..bagaimana,,di mana itu rahsia..supaya kita sentiasa bersedia...masalahnya bersedia ke kita??..atau masih cintakan dunia..masih sayang setiap apa yang semua sementara..ya..sayang tapi jangan sampai akhirat melayang..usia itu bukan syarat untuk malaikat maut nenangguh tugasnya..bila sudah sampai waktu..moga ada yang mengurus sebaiknya..

10 comments:

  1. betul, bila pi rumah orang tu, ingat ingat lah jgn duduk sampai lupa tuan rumah pun ada hal lain juga. kalau dah mlm tu, elok laa gerak balik

    ReplyDelete
  2. @Mama Kembar 3
    Hihi..erm jangan sampai tuan rumah keluarkan tilam bantal..

    ReplyDelete
  3. @nor azman
    Seronok sikit yang sakit tu bila ada org ziarah..

    ReplyDelete
  4. hihihi
    kena pandai pandai la tgk masa

    ReplyDelete
  5. Ingatan bust kita semua..sama2 muhasabah diri

    ReplyDelete
  6. Pernah juga didatangi tetamu camtu ^-^

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..