15 August 2015

♡♡jangan lupa♡♡

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum ukhuwah ♡ 
Neraca keadilan
Google image 


Alhamdulillah sudah pun masuk 30 Syawal 1436H..Allah beri kita menikmati syawal tahun ini hingga penghujungnya..subhanallah..

●•○°jangan lupa°○•●
Sifat manusia acap kali lupa..sengaja atau tidak..tidak boleh diduga..nota,,reminder,alarm sedikit sebanyak membantu kita..dari kecil sampailah ke dewasa tidak pernah jemu mak ayah kita titipkan pesanan..untuk jangka masa pendek mahu pun untuk masa mendatang..biarlah berulang ulang perkara yang sama pun..jangan rasa jemu untuk mendengar kerana satu ketika kita akan merinduinya..percayalah..

Dulu dulu kati..tail..hihi old school..klasik..sekarang kilogram..gram..hah maju..maju..tapi yang old school tulah jadi ilmu baru bagi generasi moden ni..gen y..yang lama jangan dipulau,tak usah dipinggir kerana yang lama itu asalnya juga baru..yang baru sekarang bakal jadi lama..huhu..dan ada yang masih setia dengan kaedah tradisional dalam timbangan jual beli dan kira kiranya sekali..rare dalam zaman ini..steady lah

Berkira??betul..adakala sikap berkira perlu ada supaya tiada yang gembira ketawa guling guling ambil kesempatan pada kita..sukar kita mentelah hati orang..lagi payah nak scan fikiran orang..dalam ketika kita bertimbang rasa dia pulak asyik berkira..eh..di dunia mungkin boleh diperdayanya dua biji mata..boleh dikelabukan angka dan digitnya..di akhirat mampukah kita mengubah timbang berat ringannya neraca Al Mizan..peluang nyawa yang masih ada entah bila bakal berhenti denyut nadinya..manfaatkan semoleknya..

13 comments:

  1. Melayu kan mudah lupa...sebb itu kita disaran utk sll ingat mengingati...

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum ;D

    saya jual iphone,samsung,oppo,powerbank dan gadjet lain.
    jemput singgah blog saya

    http://nasuha-itsmyessay.blogspot.com/

    dan ig saya @nurnasuha96_

    whatsapp : +60196117811

    ReplyDelete
  3. nice sharing
    alhamdulillah
    berkahir sudah syawal

    sama sama lah kita muhasabah diri kan

    ReplyDelete
  4. @Sham
    Kadang ingat..tapi sengaja dipandang mudah..hehe..

    ReplyDelete
  5. @Syah
    Waalaikummussalam..in sya Allah saya singgah ye..

    ReplyDelete
  6. Betul... betul... setuju dgn entri ni... moga kita sentiasa ingat akan janji2 Allah...

    ReplyDelete
  7. Betul tu kak. Setiap benda kena diukur sebelum buat keputusan. Nnti bnyak kesan nya

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..