26 August 2015

Jahit mana yang terobeK

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Jahit mana yang terobeK
Google image 

Besar atau kecil,,sedikit atau banyak..setiap nikmat harus disyukuri itu tanda berterima kasih pada Allah SWT..

#•°jahit mana yang terobek°•#
Pastinya kita berasa segan bila memakai pakaian yang koyak..kecuali tidak perasan atau terkoyak secara tidak sengaja..eh tapi ada juga yang sengaja koyakkan..tak apa..kita doakan..jangan cepat sangat menilai..siapa tahu esok di akhirat dia dulu masuk syurga..kita??!..belum tentu..asyik mengata dia je..habis pahala..muflis rupanya kita..jeng..jeng..jeng..masa tu Louis Voitton ke..Gucci ke..Prada ke..Crocodile ke..sudah tiada makna..tatabyebye..

Sesetengah perkara yang macam ringan tapi besar kesannya pada aktiviti harian kita terutama menyentuh soal ibadah..pastinya kita bersedih bila hajat kita belum termakbul..bukan Allah zalum tapi suka dan nak dengar lagi suara kita..DIA tahu siapa kita inside and outside..detail..perfect..kan DIA yang menjadikan kita..jadi kita buat checklist supaya Allah lebih pandang,dengar,terima doa kita..rukun Islam lengkap kecuali yang kelima itu adanya kelonggaran..rukun Iman pass..dan...dan..dan...selain itu dalam bab melaksanakan serta menguruskan hadas besar(mandi wajib) juga pastikan beres..
Setiap hari kita cuba perbaiki diri..dan PC juga tidak terkecuali..

Jahit mana yang terobek
Google image 

16 comments:

  1. Farah setakat nih, Alhamdulillah, tak segan untuk jahit mana yang terobek itu... Moga-moga terus bersikap rendah diri dan bersyukur seadanya dan terus dapat memperbaiki diri sendiri di masa akan datang...

    ReplyDelete
  2. 'Jahitan' kena kemas agar tak terobek lagi...

    ReplyDelete
  3. Menjahit pun tak boleh asal boleh sebab yg 'dah koyak' kena lebih perhatian diperlukan..

    ReplyDelete
  4. Insha Allah, sama2lah kita cuba 'menjahit' mana-mana tempat yang terkoyak...

    ReplyDelete
  5. Takde salah kalau jahitan terkoyak tu untuk kebaikan diri.. ;)

    ReplyDelete
  6. moga kita nmpak yg koyak pada diri kita sndiri...spya cepat2 jahit kalau ada yg terkoyak.... :)

    ReplyDelete
  7. as salam. abam pun dlm proses memperbaiki diri. maklumlah kan usia pun dah nak masuk senja ni..done follow here.

    ReplyDelete
  8. @Farah Waheda Wahid
    Alhamdulillah..samalah PC pun..dalam proses perbaiki diri..kadang tu kita tahu tapi terlupa..ulangkaji semula..tanya orang2 yang lebih arif..niat nak perbetulkan diri..PC pun sentiasa baiki diri..hari2..kita sama2 ye..

    ReplyDelete
  9. @Dunia Zumal
    Harapnya begitulah zumal..amin...kita usaha perbaiki sikit2..

    ReplyDelete
  10. @Kakzakie
    Kesan jahitan tu boleh koyak semula..perlu perhatian lebih kan kak..

    ReplyDelete
  11. @Shikin Razali
    Yeyyy betul setuju..kita sama2 la kan..in sya Allah..

    ReplyDelete
  12. @aizamia3
    Yang penting sentiasa merendah diri..

    ReplyDelete
  13. @Deanna Morni
    Harapnya macam tulah deanna..yang koyak segera terkesan..

    ReplyDelete
  14. @Abam Kie
    Waalaikummussalam..tak apa..selagi masih bernafas peluang untuk perbaiki diri sentiasa ada..amin..done follow back..

    ReplyDelete
  15. Harap terkoyak diperbaiki lagi

    ReplyDelete
  16. Yang tak kemas tu yang terkoyak tu sama sama diperbaiki agar dapat diperbetulkan menjadi lebih baik ya Jua

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..