21 August 2015

Benci? Tak suka?..lisan dan tindakaN

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Syukur atas setiap nikmat..alhamdulillah..selawat buat Rasulullah SAW yang dirindui..

Benci?tak suka? Lisan dan tindakan
Google image 

*●○•°benci? tak suka?..lisan dan tindakan°•○●*
Bila PC keluar..tidak kiralah saja bersiar siar atau mencari barang keperluan..gelagat manusia berlegar di depan mata..sengaja tengok*macam pelik kalau jalan tutup mata laki bini,,sambil pimpin tangan..nyanyi lagu 10 budak hitam*..atau tak sengaja mereka tertunjuk*tengok gaya sengaja,suka orang tengok*..semua ada..yang pada PC dan suami pelik..tapi eh...dia rekax je..slumber je..air muka tukan seolah olah cakap**apa tengok tengok..ada aku kesah..chill..cool..ha tengoklah..**Chill sangat ye..chilli giling nak...ekekekeke...dalam kita benci pada kemungkaran..pada kita tidak suka melihat apa yang tidak sewajarnya..sekiranya berdaya tegahlah dengan lisan..dengan syarat cakap elok elok..ingat,,penerimaan orang berbeza beza..rambut yang sama hitam pun susah nak nilai hati dia dik..ni pulak trand rambut burung nuri..

Benci dan tidak suka bukan pada suatu perkara yang tidak elok..awas..berhati hati..

F : woi jom aku belanja minum kat kantin,donat 1
S : tak hingin aku
F : sampai hati kau
S : telinga,jantung,hidung semua sampai..silap silap kaki aku pun sampai..
F : janganlah sombong sangat..tengoklah nanti..aku pinang ko..ko beranak anak aku ramai ramai..
S : kalau setakat muka kau tak hingin aku..pui..pui..pui..hakkk tuii..aku sanggup tak kawin..pinggan tak retak..nasi tak dingin..kau nak aku tak hinginn..

13 tahun dulu..pantas masa berlalu..kali terakhir jumpa dipintu pagar sekolah bersalaman..berpeluk cium..salam perpisahan..2015 bertemu..alhamdulillah  dua sahabat ini dah ada 4 orang anak..mereka yang dulunya tidak sehaluan pantang bertemu pasti bertelagah..rupanya berjodohan..hahaha..Allah.


12 comments:

  1. Assalamualaikum
    salam Jumaat
    mommylina bw thari ni..

    ReplyDelete
  2. Sebab tue orang tua2 penah berkata, jika kita benci seseorang, Allah akan balikkan kebencian menjadi sayang... :)

    ReplyDelete
  3. @CintaHati Lina
    waalaikummussalam..hye..terima kasih singgah..

    ReplyDelete
  4. @Shikin Razali
    betul..sebab Allah tak suka orang riak sangat...jodoh..

    ReplyDelete
  5. itulah rahsia jodoh kan PC, tapi betullak selalu terjadi sedemikian kan,kelakar pun ada :)

    ReplyDelete
  6. itulah rahsia jodoh kan PC, tapi betullak selalu terjadi sedemikian kan,kelakar pun ada :)

    ReplyDelete
  7. rahsia jodoh,benci lama2 jadi sayang ^^

    ReplyDelete
  8. orang kata jangan benci nanti akan jadi sayang..itulah jodoh kan :)

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..