12 August 2015

::ajar diri dan hati jadi sombong::

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم
Assalammualaikum ukhuwah

ajar diri dan hati jadi sombong
Google image

::ajar diri dan hati jadi sombong::
Kita manusia biasa..menjadi luar biasanya bila Allah pinjamkan sedikit kelebihan yang mana orang lain tidak ada kelebihan itu..berlebihan lemak dalam badan smpai berscallope diperut lagi..eh..itu pun kelebihan juga kan..kan..hihi..apa pun situasinya kita pastinya mahu berkawan..mahu hidup bermasyarakat kerana itu normal..manusia waras sesempurna kejadian..lain padang lain belalangnya..lain orang pasti jauh beza ragamnya..fleksibelkan diri mengikut situasi..pandai pandai tapis..

A : eh sinilah jom sembang..
B : ermmm..ermmmm..*sambil senyum kerang masak sup..
A : ala bukan apa pun..sembang biasa biasa..menu apa hari ni masak?
B : simple je..sayur,,ikan,,
A : owh..eh ko ada dengar cerita tak....bla..bla..blaaa..
B : balik dulu ye..*dah lari tajuk ni,,
A : kenapa pulak tiba tiba balik..baru nak panas enjin ni oiii..
B : tak tahu tiba tiba bahu belah kiri sakit,,sengal..rasa berat semacam..*lari..punchline..
A : @)&*%#<?{+**!~~^& *rancak sembang dengan orang lain..

Walau di mana kita sentiasa terdedah dengan anasir yang kurang sihat ini..*jangan mendedah dedah tau..ianya boleh diubah..in sya Allah..boleh..syaratnya setiap kita belajar sombongkan diri..didik hati agar jadi sombong pada perkara yang mungkar..pada perkara yang tidak comel..perkara yang buruk walaupun pengikutnya sedikit tetapi ia kelihatan menyeronokkan kerana ahli jawatankuasa syaitan sentiasa berdidikasi menjalankan tugas..dan kenapa bila sesuatu yang baik itu walau kita lihat ramai supporters dan stalkernya tapi macam sendu,,kerana mata dan mata hati kita lebih kejar nikmatnya dunia..jangan bimbang..kita mulakan..biar pun bertatih..walau pun letih..


12 comments:

  1. sombong bertempat xpe kan.. :)

    ReplyDelete
  2. seboleh2nya kita elakkan perkara yg xmemberi manfaat kan...dpt dosa jer kang :)

    ReplyDelete
  3. Jgn bergaul dgn lelaki.. Sombong utk kebikan diri.. Kan.. Hehe

    ReplyDelete
  4. yup, kalau sombongkan diri untuk elakkan benda tak elok, takpa.

    ReplyDelete
  5. Biar sombong asal tak dapat dosa kering ^-^

    ReplyDelete
  6. @Puan Wawa
    Hehe...yes...yes..yes...kalau niatnya betul boleh..tap sebaiknya berpada padalah..

    ReplyDelete
  7. @Dunia Zumal
    Cabut balik cakap dahaga...kihkihkih...2 in 1..nak elak dan minum..

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..