09 July 2015

♡♡ubahlah semampunya♡♡

Bissmillahirahmanirahim 
Assalammualaikum ukhuwah ♡ 

Google image 

22 Ramadhan 1436H..alhamdulillah cepat waktu berlalu..ramadhan bakal pergi..dan kita akan senantiasa merindui..adik adik yang masih cukup puasanya,,alhamdulillah tahniah..teruskan hingga hari terakhir..yang mana ada lompong lompong tu..qada semula selepas ramadhan..begitu juga yang ABC..Allah bagi cuti terutama kaum hawa..juga yang berada dalam situasi keuzuran..ada kelonggaran tapi ganti tetap ganti..jangan berhutang dengan agama..jangan berhutang dengan Allah juga..

*°°Tidak semudah menyebutnya°°*iye..iye faham..sama ada kepala diangguk angguk..atau sebaliknya tidak membayangkan rasa hati..terkadang sekadar menyedapkan hati..layankan sajalah dek kerana mahu mulut berhenti..bukan tidak ikhlas untuk mendengar atau sengaja mahu ambil hati..cuma tarbiah diri untuk menghormati..lebih mudah sebenarnya mendidik diri sendiri daripada menyuruh orang lain mengikut nasihat yang diberi..walaupun darah daging sendiri..hehehe..jangan risau..tidak semuanya begitu begini..ada juga yang wajar dipuji..sentiasa mengikut nasihat yang diberi..kan seronok 7 kali ganda gitu..yiha..yiha..buat aksi koboi kununnnn..

*°°Sokongan itu perlu°°*macam macam cara..banyak kaedah untuk mencapai suatu matlamat itu..jalan yang panjang atau jalan yang ringkas dan mudah..haaa terpulang pada diri..ke jalan jalan cari makan..kan pandai dan bijak itu ada bezanya..tak gitu..jangan sesekali membeza bezakan kerana tahap kemampuan orang itu tersangatlah berlainan..sikap "double standard " sebenarnya virus dan parasit ukhuwah..sia sia saja dik..senyap senyap topup dosa..**tak terasa berat ke bahu kiri tu..bangunnn..jentik sikit pipi tu..Rasulullah SAW tinggalkan kita dengan Al Quran dan sunnah supaya menjadi ummah cemerlang..syafaat baginda itu adalah satu sokongan..untuk kita ummah..mengapa tidak kita ikut jadikan tauladan..

2 comments:

  1. Nak ganti puasa jgn tangguh2. Bila bertangguh ni nanti mula la tak menyempat la, itu la, ini la. Kan kan? Hehe. Kalau dulu dh nak tiba ramadhan baru nk mula ganti puasa, untuk tahun ni apakata kita ubah pulak kan. Takde la risau puasa tak ganti lagi. 😄😄

    ReplyDelete
  2. @Aisya Ahamad
    kerana tangguh tu la selalu tak terbuat kan...

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..