♡♡tolonglah jangan dilawan ye♡♡

Bissmillahirahmanirahim 
Assalammualaikum ukhuwah ♡ 

Google image 

Selamat menunaikan solat fardhu isyak..seterusnya solat sunat tarawwih juga solat sunat withir ye..PC sayang ukhuwah semua lillahitaala till akhirah..ameeen..moga setiap amalan kita Allah terima dan diberkati..in sya Allah.

Semakin kita mencuba..semakin kita tercabar dicabar dan kadangkala dok mencabar juga..huhu..kadang tu bukan disengajakan..tak gitu..kan syurga itu terlalu mahal harganya..tinggi pulak nilainya..persaingan senantiasa ada..yang halus yang kasar..secara terangan atau tersembunyi..buka mata hati bolat bolat..luas luas ye..sila layan bisikan bisikan positif saja ye..kalau rasa nak marah..lari laju laju ambil wudhuk..jangan jilat air kat bibir tau..jangan lawan cakap ibu ayah..jangan bantah..dengar..diam dan berlalu..nak protes..sembunyi balik tempayan..

Seruan indah penuh hikmah..alunan yang cukup dan sangat mendamaikan jiwa jiwa yang cinta akan Penciptanya..jangan cemari dengan apa yang tidak sewajarnya..hormatilah seruan itu..bila mana azan berkumandang..tiada yang lebih utama selain tinggalkan sebentar urusan duniawi..tolonglah jangan lawan dengan dentuman mercun dan seangkatan dengannya..kesian pak bilal dik..terkejut kejut dia..nasib tak melatah..tidak banyak..terganggu juga tumpuannya sedikit..kita boleh ubah..terpulang rasa tanggungjawab pada diri..hendak bermain mercun silakan tapi berpada pada ya..hati hati..


PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

4 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. itulah kan..terkejut kita tau bila solat tu dengar bunyi mercun sana sini..budak² amek kesempatan bermain sebab parents pergi terawih.

    BalasPadam
  2. Betul tu. Adasetengah tempat nak selamat sedikit pihak surau buat pengumuman supaya jangan main mercun semasa oarang ramai bersolat di msajid.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama