28 July 2015

♡♡talian hayat♡♡

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 

Google image 

Assalammualaikum semua..hye..selamat pagi..moga sihat dan mensyukuri setiap nikmat sentiasa ye..selamat berpuasa bagi yang berpuasa sunnat..dan selamat bersarapan juga..setiap langkah..setiap tingkah..bissmillah..alhamdulillah..simple kan..amalkan..

°•◇kerana DIA PENCIPTA kita◇•°..jadikan Allah tempat pertama kita meluah rasa..gembira..duka..semua..letakkan DIA yang paling teratas..semulia mulia kedudukan dan darjat..hendak mengadu mesti jaga adab..bukan maki hamun..jauhkan caci maki..biarkan longkang yang bucuk masam..jangan kita merampas tahtanya..tapi..tapiiii kena caranya..longkang boleh jadi wangi ye..harap maklum..

°•◇jaga silaturrahim◇•°..kalau kita tidak berdaya untuk pupuk rasa kasih sayang sepanjang masa dek kekangan jarak dan waktu..tolong jangan menjadi virus yang mampu merosakkan dan akhirnya memutuskan silaturrahim sedia ada..sedarah sedaging itu saudara..bau bau bacang,,cempedak mahupun durian juga saudara..*eh dah macam saudara buah pulak..kihkihkih..kalau tidak dek pertalian darah..seagama juga adalah bersaudara..

13 comments:

  1. Terima kasih. Tazkirah dhuha. Hehe.

    ReplyDelete
  2. insyaAllah kak.. kekadang terlupa talian hayat yang satu tu.. terlampau bergantung kepada manusia pun tak boleh jugak. huhu.

    ReplyDelete
  3. terima kasih atas peringatan bersama sis jua azura

    ReplyDelete
  4. in shaa allah..yg penting jaga akhlak..

    ReplyDelete
  5. @Zizie Zack
    jangan kata zizie..akak pun boleh tahan lupanya..terkadang dulukan manusia..astarghfirullahaalaazim..

    ReplyDelete
  6. @aeinna Musa
    ala sama sama..sebenarnya ingatan untuk diri sendiri juga..

    ReplyDelete
  7. Tak faham kekadang bagai ada yang nak mulakan perpecahan dalam keluarga dengan dibelakangi kononnya nasihat...

    ReplyDelete
  8. Kawan datang silih berganti.. tapi DIA tetap bersama kita yang adakala kita hampir terlupakanNYA.

    ReplyDelete
  9. Allah SWT tempat mengadu dan sentiasa ada di sisi kita

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..