♡♡kedamaian..satu nikmat♡♡

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 

14 Syawal 1436H..diam tak diam sudah 2 minggu kita meraikan dan berada di bulan Syawal..alhamdulillah..

Di desa mahupun di bandaraya..dam dum dam dum si mercun masih kedengaran..mungkin bezanya kuantitinyalah..tidak sekerap dan segiat akhir ramadhan  dan awal syawal..sekarang lemau sikit...lemau lemau pun...gamat juga bunyinya..tercampak sudip bawah meja..terkejut punya pasal..kuuu semangat..

Google image 

♡♡mencari...memberi♡♡..kita bekerja...mencari rezeki yang halal dan suci..bukan untuk kita sendiri..untuk mereka yang memerlukan juga..bukan kuantiti ukuran..yang utama kualiti..kerana di situ lambang ketulusan hati..maka berhati hati...kepuasan bagi kita mungkin menjadi tidak kepuasan hati pada orang lain..setiap daripada kita mencari kedamaian dengan cara masing masing..berkaraoke hingga retak cat dinding..jiran sebelah retak gegendang telinga..bertukang pagi petang..jiran atas tunggang langgang dibuatnya..maklumlah rumah pangsa..cubit pipi kanan..peha kiri lebih lebih terasanya..jangan lupa..orang lain juga sedang mencari kedamaian..apa kiranya kita bantu,,memberi sedikit kedamaian itu..

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

8 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. kena fahami orag sekeliling, jangan lupa diri dan pentingkan diri sendiri sahaja.

    BalasPadam
  2. Kena sentiasa sedar hidup kita bukan sendirian. Kalau nak hidup tak nak ikut peraturan duduk aje dalam tong tutup rapat-rapat haha....

    BalasPadam
  3. dah takde dah bunyi mercun..aman damai sikit rasa

    BalasPadam
  4. @Nazlee Ismail PCL
    betul...yang menjadi masalah bila buat buat tak faham...hehehe..

    BalasPadam
  5. @Kakzakie
    tunggu lori majlis perbandaran angkut...huhuhuhu...

    BalasPadam
  6. @Azhafizah Md Nor
    seronoknya...area PC ni macam tak ada tanda nak habis syawal pun...ermmmm..

    BalasPadam
  7. Sekarang ni dah kurang kedengaran bunyi mercun.. Alhamdulillah.. lega takdelah sakit telinga.. takdelah terkejut organ dalaman ai..

    BalasPadam
  8. Kalau ada mercun memang tak damai Zumal rasakan. Maklum la mudah terkejut...

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama