Jaga jaga..siapsiaga

Bismillahirrahmanirrahim
Assalammualaikum ukhuwah


Google image

Persiapa raya..ikut kemampuan masing masing..ikut citarasa sendiri..terpulang mengurus perbelanjaan individu serta family..sedondon..warna warni..terserah..mula membeli sedari hujung taun lepas atau malam raya baru nak sorong troli,,bimbit beg plastik berkodi kodi..ikut suka hati..kalau nak sambung shopping lepas raya lagi pun ehhh pergilah..maklumllah baju terkena tumpahan kuah kari..baunya tak hilang hilang lagi..ke lubang lubang terkena bunga api..

Perjalanan..jauh dekat..yang menggunakan kenderaan peribadi..sdn bhd..pastinya service kenderaan dengan seawal yang mungkinkan..berapa nilai angka wang yang terpaksa dilaburkan..walau berat tutup mata..keselamatan lebih utama..sebelum bergerak..bacalah doa menaiki kenderaan moga Allah lindungi urusan perjalanan..yang naik bas,,kapal terbang..tak usah fikir dan bermurah hati nak tolong service..macam pelik la pulak..

Keperluan kita jaga..kehendak kita penuhi..jangan lupa jaga kilang tubuh..jagalah perut kita..ingat,,setiap penyakit puncanya adalah daripada perut..apa yang kita makan,,yang disuap ke dalam mulut pastinya ke perut..pastikan setiap makanan itu bersih,,halal,,sedap??itu mesti..harus diingat yang sedap itulah sering buat kita rebah..semakin banyak kita menjamah makanan..bermakna semakin kita perlu lebih teliti akan soal kesihatan..usaha..lebihnya serah pada DIA..



PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

3 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Dan jangan pula terlebih belanja yang buat lepas nie puasa terpaksa...

    BalasPadam
  2. Selamat balik kg kak . :D..
    Mcm bc puisi lak yg perenggan atas tu.. :)

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama