10 June 2015

♡♡itulah TAKDIR namanya♡♡

Bissmillahirahmanirahim 
Assalammualaikum ukhuwah ♡ 


(Lazimnya) perempuan-perempuan yang jahat adalah untuk lelaki-lelaki yang jahat, dan lelaki-lelaki yang jahat untuk perempuan-perempuan yang jahat; dan (sebaliknya) perempuan-perempuan yang baik untuk lelaki-lelaki yang baik, dan lelaki-lelaki yang baik untuk perempuan-perempuan yang baik. Mereka (yang baik) itu adalah bersih dari (tuduhan buruk) yang dikatakan oleh orang-orang (yang jahat); mereka (yang baik) itu akan beroleh pengampunan (dari Allah) dan pengurniaan yang mulia.
(Surah An Nur:Ayat 26)

Bila asyik melayan perasaan terkadang teremosi..terlebih lebih pulak ye..kenapakah begitu,,kan baik macam ni..tidak adil lah..teruk..begitulah bila terlajak beremosi..bengkak kelopak mata dik..beria menangis..hati tisu katanya..nipis macam kulit bawang pulak tu..itu belum terbawa bawa dalam tidur..dah katanya hati kapas..lembut,.halus..alahai..tengok drama je pun..tidak pun layan cerita hindustan ataupun tamil..bila berdating dengan Allah taknak pulak la tersedu sedan..taknak pulak lebih lebih beremosi..tidak mengapalah..lepas ni ubah ye..tariklah perhatian DIA sesungguh hati..

Sesiapa pun bila ditanya..haruslah inginkan yang putih putih melati..merah merah delima..yang indah indah..sweet muit..cute miut..tak gitu..janji Allah kan pasti..yang rajin mungkir itu sikap atau sifat manusia..setuju??..hihi..**kalau nampak dosa..sumpah tak berani buat dik..dan kalau nampak pahala berlumba lumba juga kak oii..tetapi hakikatnya TAKDIR..mesti diterima..ujian itu bukan tanda Allah  tidak sayang,,penantian kita bertahun itu bukan Allah tidak cinta kita..tapi kerana DIA mahukan lebih daripada kita sebagai hamba  yang menjadi hakNYA..**danggggg terpukul pada diri sendiri..jadi,fight...perbaiki diri..owwhh syurga itu tersangatlah mahal harganya..

13 comments:

  1. Tulah lumrah kehidupan yang lazimnya berpandukan pada apa yang mereka nampak dan apa yang mereka mahu. Bercinta bagai nak rak, akhirnya putus. Terkadang keadaan sekeliling kita jugak banyak mempengaruhi dengan setiap keputusan yang kita buat...
    Tepuk dada tanya selera...

    ReplyDelete
  2. Jangan impikan lelaki semulia Saidina Ali jikalau akhlak tidak sehebat Saidatina Fatimah dan begitulah sebaliknya. =)

    ReplyDelete
  3. kdg kt dpt psgn yg baik tp kt xbrape baik.. jd saling mmbtulkan apa yg ptut..

    ReplyDelete
  4. kdg kt dpt psgn yg baik tp kt xbrape baik.. jd saling mmbtulkan apa yg ptut..

    ReplyDelete
  5. kalau cakap pasal psgn ni.. hurrmmm.. sng cerita, kalau berjodoh, berjodoh la..

    ReplyDelete
  6. Jodoh pertemuan semua rahsia Allah...sekiranya kita dapat yang tak sempurna di maata, tak seperti diharapkan...sebenarnya Allah dtgkan kita untuk dia jadi sempurna ....

    singgah blogwalking :)

    ReplyDelete
  7. @Jomsantaisekejap Jss
    kembali pada hati..usaha..kemudian minta dan lebihnya sandarkan pada Ilahi..

    ReplyDelete
  8. @Gee Lion
    betul..kerana kita ini insan biasa..

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..