♡♡wake up..sila hargai pinjaman♡♡

Bissmillahirahmanirahim 
Assalammualaikum ukhuwah ♡


Zikrullah..simple tapi terkadang sukar terluah..berlainan dengan kata kata dusta dan nista..hamboiii semacam dialog drama pulak ye..lancarnya bukan main bila menyebutnya..yang lebih sedih langsung tiada sedikit pun rasa bersalahnya..slumber badak..yang mendengar rasa slumber juga..boleh tak kalau dengan slumber kita tenyeh cili burung..minta maaf..lari laju laju..cukup sekadar berangan..kita sama sama doakan..

Buat baik berpada pada,buat jahat jangan sekali kali..aplikasikan bila sesama insan,,sesama makhluk..lebih lebih lagi dengan Allah SWT..sepanjang hayat kita kan semuanya pinjaman..manusia adalah sebaik baik kejadian..namun tanpa bantuan Allah kita adalah selemah lemah insan..yes kita usaha..betul kita du'a..pemutusnya Dia..sandar pada bahu kekasih belum halal itu berdosa..sandar pada rusuk kiri yang halal juga terkadang rebah..maka sandarlah pada Pencipta..

Terluka..sekecil kecil parut jerawat pun boleh dilihat..ditegur lagi macam bulan gerhana katanya..sentap member dik..tanggal high heels..sembunyi balik pintu tandas..sakitnya  tu di sini di dalam hatiku..sakittt...sakittt..hihihi..konon mencari cela teman..tanpa sedar terpamer kelemahan diri..kan dah 1-1..setiap ciptaanNya begitu sempurna..yang selalu menampakkan ia tidak sempurna ada manusia itu sendiri..

Sedarlah..sebenarnya di dunia ini kita tidak punya apa apa tanpa izinNya..dipinjamkan juga bersebab..untuk kita merebut syurga yang terlalu mahal harganya..
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

10 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. bila kita mencari kecelaan orang lain kadang-kadang kita tidak sedar yang kita membuka aib diri kita sendiri, betul tak kak?

    BalasPadam
  2. Hargainya dan buat seperti kita hanya meminjam... Betul tak PC?

    BalasPadam
  3. orang memang banyak masa nak cari salah orang lain, tanpa sedar kesalahan sendiri. tak bersyukur langsung dgn apa yg diberi. hurmm

    BalasPadam
  4. normal bagi manusia ... yang tak elok tu yang selalu jadi.

    BalasPadam
  5. Sebab itu selalu diingatkan sebelum jari tu menuding arah org lain lihat ada tak jari yg terarah ke diri sendiri. Betapa manusia tak ada yg sempurna tapi kita kena usaha mencari yg terbaik semampu boleh..

    BalasPadam
  6. @Farah Waheda Wahid
    betul..kebiasaannya begitu..tidak langsung menampakkan kelemahan diri..

    BalasPadam
  7. @Dunia Zumal
    setuju..dan bila meminjam kena bijak menjaganya..supaya yang beri pinjam tak ragu ragu nak meminjamkan lg..

    BalasPadam
  8. @Gee Lion
    bila ditegus terasa hati..sudahnya kita doakan saja.,

    BalasPadam
  9. @Kakzakie
    betul kak..kita wajar sama sama perbaiki diri..takut takut apa yang dikata pada orang..bakik pada kita semula..

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama