♡♡selalu cas..rajin topup♡♡

Bissmillahirahmanirahim
Assalammualaikum,,hye ukhuwah



Tidak dengan perbuatan..gantikan dengan ungkapan..asal tidak membayangkan yang kita ini hamba yang lupa diri..syukur..selamat beristirehat dan mana yang bertugas..ingat..lillahitaala..

Zaman dan waktu..zaman PC sekolah kebangsaan,,tengok cikgu cikgi bergaya..berangan bila besar aku pun nak macam tulah..pling..
tergelincir lengan daripada dagu dik..pecah jerawat batu gegel..pakaian jadi tumpuan..telefon canggih manggih suam suam kuku..tidak menarik perhatian..dan public phone sangat famous..tapi sekarang kita seolah tidak terikut dengan perkembangan dan kecanggihan telefon pintar ini..kecuali fanatik gadget..ha gasak situ..

Tarbiah hati..pantai ada pasang surutnya..daratan ada kemarau dan rengkujuhnya..pastinya keimanan kita ada tinggi dan rendahnya..dugaan itu penyukatnya..kesabaran itu bentengnya..itulah kehidupan..inilah pengembaraan..

Insan yang baik akan sentiasa rindu untuk melakukan kebaikkan..yang melakukan sedikit kenakalan itu bukan tidak baik akhlaknya..namun sedang Allah beri dia pelajaran kehidupan..yang penting dalam kehidupan lihat pada bagaimana pengakhiran hayatnya dan bukan pada permulaan pengembaraannya..


PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

2 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. apa yg penting, bagaimana kita melihat ujian yg diturunkan. andai mengeluh dan meratap nasib bahkan menyalahi takdir, kita rugi di situ namun andai kita redha dan kita ikhlas, alhamdulillah di situ adanya pahala besar buat kita.. :')

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama