27 May 2015

♡♡bulatkan hati♡♡

Bissmillahirahmanirahim 
Assalammualaikum ukhuwah ♡

Syukur Allah masih mengizinkan kita bernafas..senyum..menyuap makanan ke mulut..sendawa..picit jerawat..sikat rambut..sapu blusher pada pipi..pakai lipstik pada bibir..**oppss jangan sapu tebal tebal nanti timbul fitnah pulak..hehe..alhamdulillah kan..jadi jangan sombong dengan Allah..

Halangan..setiap kesenangan yang kita perolehi selepas kesukaran..terlajak nikmat keseronokkannya..dengan syarat tempuhi setiap halangan dengan bersandarkan keyakinan pada Pencipta..bakal mak pak mertua minta hantaran lebih..garu kepala lutut sampai berburas kulit..kesiannya alahai..dek ketulusan hati..usahakan..jangan usaha bawa lari pula..tidak berkat hidup..

Nawaitu..aura Ramadhan kian terasa..masing masing catat kalendar..pangkah,,bulat,,bintang,,warna warni..malalui hari qada puasa Ramadhan tahun lepas penuh onak ranjau nan berduri..maklumlah berpuasa disaat dan ketika orang lain syok makan tanpa halangan..gagahkan juga hendak lunas hutang dengan Allah..kuat..kuat..kuat..alhamdulillah..yang sudah selesai qada..lapang minda..yeyy..niat itu menjadi tulang belakang pada suatu ibadah atau perbuatan baik..trust yourself..

10 comments:

  1. Bayar hutang dgn bank tak berani nak culas. Jgn pulak hutang puasa bertangguh sampai kena fidyah pulak. Malulah kan... tapi itulah indahnya Islam selalu beri kelonggaran masih nak longgar macam mana tak tahu lagi. Pakai baju longgar malu pulak hihi..

    ReplyDelete
  2. nasib baik jenis tak mekap sangat bila keluar rumah.. alhamdulillah masih diberi kesempatan oleh Nya utk bernafas di dunia ni.. :)

    ReplyDelete
  3. Bulan ni bulan bayar hutang...hutang puasa...hehe

    ReplyDelete
  4. @Kakzakie
    PC pun sentiasa perbetulkan diri kak..tapi betul apa akak cakap..kadang kita lebih takutkan manusia..hehe..setuju kak..ramai orang malu pakai baju longgar..

    ReplyDelete
  5. @amsran
    kalau yang wajib dah selesai..boleh tambah yang sunat..yeyyy..

    ReplyDelete
  6. @Bunda a.k.a KN
    Ramadhan dah semakin hampirkan bunda..hehe..

    ReplyDelete
  7. Tak sabar menantikan Ramadan...

    ReplyDelete
  8. Alhamdulillah...dah selesai lunas semua hutang bulan lepas. Bulan ni isnin & khamis buat yang sunat plak...hihi. Menghitung hari menanti Ramadhan...

    Regards,
    Yana Afi Mohamed

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..