30 May 2015

♡♡perasaan itu..emosi sangat♡♡

6:16 PM 2
Bissmillahirahmanirahim 
Assalammualaikum ukhuwah ♡ 

Google image

Alhamdulillah..panas terik kemudian redup..hangat dan dingin bayu bersatu..ideal dirasakan..kepada adik adik yang mendaftar kemasukkan ke pusat pengajian tinggi..Kak PC ucapkan selamat melanjutkan pelajaran..di mana pun kita..jaga solat..moga dunia tidak menewaskan kita dengan tipu dayanya..insya Allah..amenn..

Berpada pada..biar kena tempatnya..perut berdangdut,,lapar tapi malu hendak makan..itu malu tidak bertempat namanya..terkinja kinja,,terbahak bahak di majlis ilmu itu langsung tidak malu..berlemah lembut..bersopan santun..bila bicara dengan yang lebih dewasa..itu memanglah sewajarnya..tapi jangan sampai tahap menggoda..baik baik pahala..alih alih dosa pula..adoii..

Dunia akhir zaman..semuanya seolah tidak bersempadan..seolah jiwa jiwa yang jasadnya berhias cantik molek tetapi mati,,kaku dan bisu..memandang sepi pada kemeriahan yang dituntut..dan sebaliknya memeriahkan apa yang tidak perlu diikut..

29 May 2015

♡♡penghulu kita♡♡

9:52 AM 6
♡♡penghulu kita♡♡
Bissmillahirahmanirahim 
Assalammualaikum ukhuwah ♡ 

Bertemu kita lagi Jumaat penuh keberkatan..alhamdulillah..kita merencana untuk hari esok tetapi Allah telah merancangnya juga untuk kita..maka redhakanlah..

Salah menyalah hingga terkadang berbalah..saya betul,,eh kita tak tipulah..amboi kami langsung tidak bohong..awak la ni..cehh dia tu kot..ermmmm entah entah angkara mereka..kebiasaan yang perlu diubah..ringan mulut itu bagus kalau ramah bertempat tapi andai ringan yang memberatkan bahu kiri..sila muhasabah diri..

Janji yang terpatri utuh dan kukuh..pasti ditepati..janji ILAHI..mintalah apa sahaja..yakin setulus jiwa,,teruskan bersabar menanti dimakbulkan NYA..


(Mereka juga beroleh) ucapan salam sejahtera dari Tuhan Yang Maha Mengasihani.
(Surah:Ya-Sin/Ayat:58)

28 May 2015

♡♡hak♡♡

11:01 AM 10
Bissmillahirahmanirahim 
Assalammualaikum ukhuwah ♡ 


~~Melayan perasaan ke perasan huhuhu~~
bila hendak sesuatu berusaha..sudah perolehi apa yang dihajati,,mensyukuri,,gembira??haruslah.,,duduk atas kerusi rasa macam mengepak ngepak sayap diudara...seronoknya berganda bila jalannya atau caranya halalan thoiyyiban..bukan pada makanan saja wajib bersih dan suci ye..insya Allah ada keberkatannya di situ..

~~Bukan calang calang~~
Wahyu daripada Allah..kepada Rasul kita..Nabi Muhammad SAW..untuk kita ini ummat dan hamba..Al Quran sumber rujukan..naskah agung yang teramat indah..lengkap..tersedia segala jawapan pada setiap persoalan..pertahankan kitab kita..sayangi sepenuh jiwa raga..PC juga seringkali memandang sepi..masyaAllah..berdosanya aku sebagai hamba..**pangggg..sakitkan..bangkit..berubah..

~~Suara suara berbicara~~
Persoalan demi persoalan..dah namanya manusia..penuh dengan tanda tanya..berselirat segala neoron di kepala mencerna cerita..fakta atau auta..mesyuarat bermula..di jendela atau pintu jiran tetangga..tapi sekarang kemudahan teknologi kan ada..teks pun boleh panjang berjela..hohohohoi..muqaddimahnya du'a..kan salam itu du'a..moga isinya tidak menyebabkan kita menjadi fakir kedana..hendak berhutang tidak semestinya mengisi borang segala..atau menyatakan detail diri semua..betul tak..iye ke??garu kepala..krikk..krikk..HUTANG PAHALA..moga kita bukan menjadi pengutip dosa..

27 May 2015

♡♡bulatkan hati♡♡

12:08 PM 10
♡♡bulatkan hati♡♡
Bissmillahirahmanirahim 
Assalammualaikum ukhuwah ♡

Syukur Allah masih mengizinkan kita bernafas..senyum..menyuap makanan ke mulut..sendawa..picit jerawat..sikat rambut..sapu blusher pada pipi..pakai lipstik pada bibir..**oppss jangan sapu tebal tebal nanti timbul fitnah pulak..hehe..alhamdulillah kan..jadi jangan sombong dengan Allah..

Halangan..setiap kesenangan yang kita perolehi selepas kesukaran..terlajak nikmat keseronokkannya..dengan syarat tempuhi setiap halangan dengan bersandarkan keyakinan pada Pencipta..bakal mak pak mertua minta hantaran lebih..garu kepala lutut sampai berburas kulit..kesiannya alahai..dek ketulusan hati..usahakan..jangan usaha bawa lari pula..tidak berkat hidup..

Nawaitu..aura Ramadhan kian terasa..masing masing catat kalendar..pangkah,,bulat,,bintang,,warna warni..malalui hari qada puasa Ramadhan tahun lepas penuh onak ranjau nan berduri..maklumlah berpuasa disaat dan ketika orang lain syok makan tanpa halangan..gagahkan juga hendak lunas hutang dengan Allah..kuat..kuat..kuat..alhamdulillah..yang sudah selesai qada..lapang minda..yeyy..niat itu menjadi tulang belakang pada suatu ibadah atau perbuatan baik..trust yourself..

26 May 2015

♡♡sedaya upaya me"makna"kan♡♡

12:57 PM 3
Bissmillahirahmanirahim 
Assalammualaikum ♡ ukhuwah..


Umpama sebuah pelayaran..inilah kehidupan..semakin menjauh..semakin lama..maka semakin banyak pengalaman ditimba..alhamdulillah..menjadi tauladan juga sempadan..


Resamnya kita suka hiburan..kita perlu unsur hiburan..asalkan berpada pada ye..harap maklum..sayangnya wahai cik salmah...bukan setakat suka dengar..tapi suka tiru dan terpengaruhnya setanding kelipan mata..kan ke pantas tu..


Hihihi..rasanya semua makhluk hendak hidup berpasangan..ye dak..yang mengalami masalah kentut terlajak lawas pun tidak terkecuali..kan jodoh rahsia Allah..usaha sahajalah..yang lain lain pun sama..nak sesuatu usaha bersungguh..yakin..


Mahal..tersangat mahal..SYURGA ALLAH SANGAT MAHAL..berliku..beronak dan berduri laluan yang kita mesti lalui..tidak termakna dengan wang ringgit..cuma amalan tiket dan kuncinya..


Risau hati bila musibah melanda..tidak keruan gelora jiwa..gelap gelita segebap sudut dirasa..terkadang hingga terlupa memikir keadaan di sana..hilang duka..bangkit tidur tersenyum semula..senyum manis melebihi gula gula..moga kita semua bersyukur dan berfikir..bagaimana wajah kita selepas mati dan dihidupkan semula di sana..




24 May 2015

♡♡obor♡♡

8:21 PM 9
Bissmillahirahmanirahim 
Assalammualaikum ukhuwah ♡


Syukur atas setiap nikmat..walau sekecil kecil nikmat dan manfaat..alhamdulillah..

Menanggung dan tertanggung..ibu ayah menanggung semua dibawah jagaannya..isteri,anak anak..berat..di dunia kita nampak berat..apatah lagi di akhirat kelak..beratnya bakal berganda andai di dunia silap langkah dan percaturannya..dengan ilmu,,dengan izin Allah in sya Allah boleh..yakin..anak isteri pun..mainkanlah peranan sebaiknya ye..kata sayang..tak gitu..

Bahu ke bahu..pengalaman terlalu mahal harganya..berbicara lantaran melalui sangat jauh terkesannya disanubari berbanding cuba..dan cuba memahami dengan cara memberi pinjam telinga menjadi pendengar setia..tapi itu pun sudah cukup baik..berbanding yang ringan mulut dengan kata kata sinis..itu pun lebih baik..lebih baik diam..haha..

Tidak perlu banyak pun..dan tidak semestinya yang berlebih lebih..kerana pertolongan..seakan dengan dugaan..akan hadir dalam pelbagai cara..kalau kita tidak berdaya menjadi obor..jangan sesekali menjadi obor obor..takut takut tersengat diri sendiri..hihi..PengetahuanNya tersangatlah luas..

23 May 2015

♡♡jangan ada rasa penat♡♡

9:47 AM 2
♡♡jangan ada rasa penat♡♡
Bissmillahirahmanirahim 
Assalammualaikum ukhuwah ♡


Berdoalah kepada Tuhan kamu dengan merendah diri dan (dengan suara) perlahan-lahan. Sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang-orang yang melampaui batas.

 
Dan janganlah kamu berbuat kerosakan di bumi sesudah Allah menyediakan segala yang membawa kebaikan padanya, dan berdoalah kepadaNya dengan perasaan bimbang (kalau-kalau tidak diterima) dan juga dengan perasaan terlalu mengharapkan (supaya makbul). Sesungguhnya rahmat Allah itu dekat kepada orang-orang yang memperbaiki amalannya.
(Surah Al A'raf:Ayat 55 dan 56)

Sekali,,2 kali,,3 kali..biarlah berjuta kali..walaupun baris ayat yang sama sekian kalinya..sepanjang hayat..selagi nyawa dikandung badan..teruskan dengan du'a..

Bersungguh..hendak sesuatu mesti bersungguh..mak kata buah mangga belum masak,masih putik coet..tak sabar nak makan juga,,sanggup sambung galah pergi kait..terjolok jolok..jolok buah 3 kali..jolok sarang merbuk 4 kali..terbantut ibu merbuk tengah mengeram dik..kesian dia..

Koreksi diri..sedar atau tidak,,kita tetap lakukan kesalahan..PC apatah lagi..hihihihi..mungkin itu punca terhijabnya setiap du'a kita..elak diri gemar  menuding jari kerana rugi pada diri sendiri..spa hati adalah mendekatkan diri pada Ilahi..

22 May 2015

♡♡jadilah limited edition ♡♡

9:58 AM 14
Bissmillahirahmanirahim 
Assalammualaikum ukhuwah ♡ 

Salam Jumaat,hari penuh keberkatan..moga kita semua di bawah lindungan kasih sayang Allah..in sya Allah,,ameen..


 B: what will you do if i punch you??
G: i'll punch you too
 B: if i slap you?
G: i'll slap you back
 B: if i love you?
G: .......,,...........

Rasa ingin disayangi..apatah lagi menyayangi itu lumrah..tidak ada yang anehnya..budak umur 2..3 tahun pun dah pandai kenyet kenyet mata dik..normal..nanti dulu..fikir balik..mana mungkin umur dewasa berperwatakan seperti anak anak tadika??nak kenyet mata merata..
sangat tidak padan..tidak sesuai..bila terlalu mudah kita memberi,,dengan cepat juga ianya pergi..berpada pada untuk kongsi rasa..kan Allah ada..minta petunjuk daripadaNya..cintai Allah sepenuh jiwa,,nanti DIA hadiahkan kasih sayang yang setimpal juga..



Whenever we're together. .and you get attention 
from a burch of..pretty girl
can you make sure to..show them
you only love me?

Hidup,,pasti ada dugaannya..kecil besar..berat ringan..bergantung pada kita untuk mentafsirnya..dengan izin Allah bagaimana untuk menurunkan pertolonganNYA..kita usaha..kita ikhtiar..kita du'a banyak banyak..mensyukuri setiap apa yang ada..jangan sesekali khufur nikmat..


tersenyum dalam kesedihan itu sebenarnya sangat sakit
berdiam diri tatkala tahu kebenaran itu sangat pedih
menyembunyikan kekecewaan itu terlalu perit
seolah senang hakikatnya dalam kepayahan itu sangat berat
mohon DIA pegang dan jaga hati kita,,mohon DIA suburkan jiwa kita dengan setebal tebal iman..sejak zaman Nabi Adam A.S lagi syaitan dan iblis telah ada..sepanjang hayat hingga wafatnya Rasulullah SAW juga sentiasa menduga..kita fight..fight..fight..kalah..bangkit..fight lagi..jatuh tersungkur..berdiri lebih bersemangat untuk terus fight.. 

21 May 2015

♡♡cara masing-masing♡♡

9:03 PM 4
Bissmillahirahmanirahim 
Assalammualaikum ukhuwah ♡ 

Selawat dan salam Ya Rasulullah SAW 
Syukur atas setiap nikmat dan kasih sayang Ilahi 

Google image

Main lompat lompat
Sambil makan lolipop
Walau berubah lambat lambat
Pastikan hasilnya mantop

Bibir bengkak disengat lebah
Gelap mata meraba raba
Tengok gaya macam lemah
Jangan disangka tiada usaha

Jeling jeling paku sambil senyum sinis
Bersila atas bangku syok kokak mangga
Jangan pandang sinis
Setiap orang cara berbeza

Cak cak ba
Hip hip horey
Jangan asyik syok mencerca 
Oppppsss sorry to say

20 May 2015

♡♡tanpa sedar♡♡

5:20 PM 6
Bissmillahirahmanirahim 
Assalammualaikum ukhuwah ♡ 

                                          Ihsan Google image 

Syukur atas setiap nikmat rezeki dariMu Ya Rabb
Selawat dan salam buat mu Ya Rasulullah SAW 
Rindu umat yang tidak pernah lupus

Nama,,cita cita,,tinggal di mana..rutin hari pertama melangkah ke bilik darjah..sambil pintal hujung tudung,,tersipu sipu malu jawab..konon retis..maklumlah semua kawan kawan tengok..cehh..macam macam versi,,stail,,mood,,naik birat bibir cikgu..sabar itu kuncinya..

Melihat dia gembira bahagia,,ketawa suka,,ternampak mereka berjaya bergaya..kita pun nak juga..motivasi..matlamat sama..cara berbeza..ingat..setiap orang rezekinya tidak sama..dugaan hidup juga berbeza..kan hidup ini banyak warnanya..pelbagai coraknya..sepak jauh jauh setiap rasa durjana..kikis titik titik hitam yang mula tumbuh..syohhh..syohh..

Kita kejar akhirat..dunia hampiri kita..namun jangan kita mengabaikan tanggungjawab di dunia takut takut akhirat menolak kita..tidak kira siapa pun kita..tanpa sedar sebenarnya kita sedang membina sebuah kerajaan..sebuah kehidupan..sendirian..susah senang tergalas dibahu sendiri..moga kita sentiasa manjakan hati dan lidah dengan kalammullah dari SURAH AL MULK (KERAJAAN)yang terkandung di dalamnya 30 ayat..






19 May 2015

♡♡umpama ini peluang terakhir♡♡

6:01 PM 7
Bissmillahirahmanirahim 
Assalammualaikum ukhuwah ♡

Bila makan,,berhentilah sebelum berasa kenyang kerana esok kita perlu mengisi perut lagi..NAMUN apabila beribadah,,lakukanlah sesungguh hati..seolah sebentar lagi nyawa bakal diambil kembali..

●●●●○○○○◆◆◆◆C     O    U   N   T   D   O   W   N◆◆◆◆○○○○●●●●


Moga Allah izinkan kita merasai ramadhanNYA lagi..mengisi setiap peluang dan ruang dengan amal kebaikkan..1 malam kemuliaan daripada 1000 bulan..du'a..tanpa jemu..

18 May 2015

○●○semakin mendekat..bersama dugaan DIA menghampiri○●○

2:15 PM 12
Bissmillahirahmanirahim 
Assalammualaikum ukhuwah ♡


Hati mula bertatih,,belajar menambah kasih..tidak nampak bukan bererti tiada..keteguhan iman mesti sentiasa digilap..biar silau berkilat..bila kita mula sayang..hendak beri sehabis baik..bila sudah asyik merasai nikmat cinta..ketidakcukupan rasanya tidak boleh wujud..melunaskan rukun Islam kedua dirasakan tidak puas..melaksanakan rukun Islam ketiga..seolah tidak mencukupi..kuasa rasa cinta..cinta agung..cinta mati untuk Ilahi..tambah yang sunat sunat..ganjarannya tetap bermanfaat..💖

Ada yang memulakannya dengan rasa malas curiga,,sebal didada,,atau mahu menutup pincang jasad sendiri..namun,hadiahnya ada yang mendapat terus redha Ilahi hingga jasad disemadi...tidak kurang yang masih langgar janji..hati berbelah bahagi..berbasa basi..jangan khuatir..cuba lagi dekatkan diri pada Ilahi..

Cuba..cuba..cuba..
Lesu..lesu..lesu..Owh gagal..😥
Hendak...hendah..hendak..
ermmmm malas..malas..malasssss..owh tewas..😣
Sampai bila??!?
Andai hendak..sila bangkit..mesti lawan..dengan bersungguh..

Semakin kita berusaha perbaiki diri,,mencantikkan iman pada diri,,berikhtiar menambah kualiti taat pada setiap suruhan Ilahi..amal maaruf..nahimungkar..seiring itu dugaan mendatang..itu tanda Allah sedang asyik memandang..menilai hati yang rawan..bermunajat meminta pertolongan..ingatkan diri Allah sentiasa disisi..biarlah Allah memberi ujian andai itu boleh menyatukan hati kita padaNYA daripada Allah berpaling membiarkan kita lalai dan leka di dunia dan jadi fakir kelak di sana..

17 May 2015

♡♡berjaga jaga..seimbangkan♡♡

7:37 PM 10
♡♡berjaga jaga..seimbangkan♡♡
Bissmillahirahmanirahim 
Assalammualaikum ukhuwah♡

Jom kita hayati..



Mereka ditimpakan kehinaan (dari segala jurusan) di mana sahaja mereka berada, kecuali dengan adanya sebab dari Allah dan adanya sebab dari manusia. Dan sudah sepatutnya mereka beroleh kemurkaan dari Allah, dan mereka ditimpakan kemiskinan (dari segala jurusan). Yang demikian itu, disebabkan mereka sentiasa kufur ingkar akan ayat-ayat Allah (perintah-perintahNya), dan mereka membunuh Nabi-nabi dengan tiada alasan yang benar. Semuanya itu disebabkan mereka derhaka dan mereka sentiasa mencerobohi (hukum-hukum Allah).

Surah Ali 'Imran 
Ayat 112

Kita..PC terutamanya langsung tidak terkecuali acap kali tergelincir..tergelincir dek jalan yang licin,,atau lantai yang basah..tidak pun bahana berheels berinci inci..hihi..bersabar..Allah nak gugurkan dosa dosa kecil kita..nikmat sebalik musibah..alhamdulillah..




16 May 2015

♡♡selalu cas..rajin topup♡♡

1:04 PM 2
Bissmillahirahmanirahim
Assalammualaikum,,hye ukhuwah



Tidak dengan perbuatan..gantikan dengan ungkapan..asal tidak membayangkan yang kita ini hamba yang lupa diri..syukur..selamat beristirehat dan mana yang bertugas..ingat..lillahitaala..

Zaman dan waktu..zaman PC sekolah kebangsaan,,tengok cikgu cikgi bergaya..berangan bila besar aku pun nak macam tulah..pling..
tergelincir lengan daripada dagu dik..pecah jerawat batu gegel..pakaian jadi tumpuan..telefon canggih manggih suam suam kuku..tidak menarik perhatian..dan public phone sangat famous..tapi sekarang kita seolah tidak terikut dengan perkembangan dan kecanggihan telefon pintar ini..kecuali fanatik gadget..ha gasak situ..

Tarbiah hati..pantai ada pasang surutnya..daratan ada kemarau dan rengkujuhnya..pastinya keimanan kita ada tinggi dan rendahnya..dugaan itu penyukatnya..kesabaran itu bentengnya..itulah kehidupan..inilah pengembaraan..

Insan yang baik akan sentiasa rindu untuk melakukan kebaikkan..yang melakukan sedikit kenakalan itu bukan tidak baik akhlaknya..namun sedang Allah beri dia pelajaran kehidupan..yang penting dalam kehidupan lihat pada bagaimana pengakhiran hayatnya dan bukan pada permulaan pengembaraannya..


15 May 2015

♡♡penghulu pada hari yang ke7♡♡

12:27 PM 5
Bissmillahirahmanirahim 
Assalammualaikum ukhuwah ♡


Sirna cahaya bima sakti menyimbah alam semesta ..alhamdulillah.. terkadang seakan malu menampakkan bias cahayanya..ye..redup mengganti..juga alhamdulillah.,mata yang masih terdaya melihat,,telinga yang elok mendengar..pilihlah yang patut patut..yang buruk??sekali "ter" itu mungki rezeki..jangan diulang..takut jadi petualang iman..noktahkan..


14 May 2015

♡♡rebut..biarpun ribut♡♡

9:08 AM 4
Bissmillahirahmanirahim 
Assalammualaikum ukhuwah ♡


Singkat,pendek,senteng,
Kemahuan itu yang penting.

Bangun pagi ngadap sebaldi pulasan,
Hindari diri daripada beralasan,

Ikan sepat lenting lenting,
Du'a itu sangat penting.

A,B,C,
Alif,ba,ta,
Amaran untuk PC,
Peringatan juga untuk ukhuwah semua.




13 May 2015

♡♡gigit jari♡♡

11:00 AM 5
Bissmillahirahmanirahim
Assalammualaikum ukhuwah •,●
 

Tabiat..hehe..zaman kita kecik kecik sure tak ingat..nak tahu story mory sama ada baik ke kurang comel..sila ke kaunter pertanyaan yang mana orang tu make sure rapat dan betul betul close dengan kita..barulah tiada cerita yang ditambah atau part yang dinyahkan..yang ditambah kalau sweet muit tidak mengapa..ini yang sour dik..tidak ke menjeruk rasa..fitnah itu seronok kerana ada campur tangan syaitan dan iblis..hati hati..biarpun sekadar gurauan..

Spontan..sedar,,tanpa sedar,,sengaja atau tidak..sememangnya mainan kita..adakala akal tersasar menyebabkan hilang fokus..sekelip mata..**berangan kekdahnya..acapkali planning beria ria..puppp cancel..selalu berlakukan..bukan kita saja..tu orang orang 
afrika pun serupa dik..perancangan Allah lebih baik..terkilan?!sila bersabar..

What you give..you get back..in sya Allah..baik yang kita amalkan..pahala memihak pada kita..tunai Allah beri..sama ada kita sedar atau tidak..adakalanya perlu kita halusi dengan mata hati barulah berbekas dan terkesan disanubari..hendak memberi pada yang sudi..yang sudi itu pula perlu diteliti..takut takut penghujungnya merana diri..duduk termenung gigit ibu jari kaki sendiri..

12 May 2015

♡♡wake up..sila hargai pinjaman♡♡

9:31 AM 10
Bissmillahirahmanirahim 
Assalammualaikum ukhuwah ♡


Zikrullah..simple tapi terkadang sukar terluah..berlainan dengan kata kata dusta dan nista..hamboiii semacam dialog drama pulak ye..lancarnya bukan main bila menyebutnya..yang lebih sedih langsung tiada sedikit pun rasa bersalahnya..slumber badak..yang mendengar rasa slumber juga..boleh tak kalau dengan slumber kita tenyeh cili burung..minta maaf..lari laju laju..cukup sekadar berangan..kita sama sama doakan..

Buat baik berpada pada,buat jahat jangan sekali kali..aplikasikan bila sesama insan,,sesama makhluk..lebih lebih lagi dengan Allah SWT..sepanjang hayat kita kan semuanya pinjaman..manusia adalah sebaik baik kejadian..namun tanpa bantuan Allah kita adalah selemah lemah insan..yes kita usaha..betul kita du'a..pemutusnya Dia..sandar pada bahu kekasih belum halal itu berdosa..sandar pada rusuk kiri yang halal juga terkadang rebah..maka sandarlah pada Pencipta..

Terluka..sekecil kecil parut jerawat pun boleh dilihat..ditegur lagi macam bulan gerhana katanya..sentap member dik..tanggal high heels..sembunyi balik pintu tandas..sakitnya  tu di sini di dalam hatiku..sakittt...sakittt..hihihi..konon mencari cela teman..tanpa sedar terpamer kelemahan diri..kan dah 1-1..setiap ciptaanNya begitu sempurna..yang selalu menampakkan ia tidak sempurna ada manusia itu sendiri..

Sedarlah..sebenarnya di dunia ini kita tidak punya apa apa tanpa izinNya..dipinjamkan juga bersebab..untuk kita merebut syurga yang terlalu mahal harganya..

11 May 2015

♡♡hadiah..bonus tu..♡♡

12:09 PM 4
Bissmillahirahmanirahim 
Assalammualaikum ukhuwah. .


Pagi panas mentari menyinari bumi..petang hujan mengganti mentari mengambil tugas membasahi bumi..buat jangka masa ini,,begitulah putaran musim di kawasan tempat tinggal PC..nikmat..kasih sayang Allah untuk kita semua..hati kita juga begitu,,terkadang panas..mohon sentiasa sejuk nyaman..asal tidak dingin beku..

Belajar tidak berkesudahan..ilmu itu banyak..luas dan tiada had sempadannya..tidak semestinya berkepit dengan buku dan pen,,tidak juga seharusnya mengwarwarkan sepanjang masa..kerana ilmu boleh hadir dan dituntut dengan pelbagai cara..terpulang pada diri..asal betul caranya..yang penting tidak merosakkan ikrar janji kita dengan Pencipta..ingat..Islam bukan sekadar pada kad pengenalan diri..

Bersungguh sungguh..100%..hendak buat sesuatu itu mesti beri fokus yang tidak berbelah bahagi..kalau hendak bergosip tu..gosip sungguh sungguh..berkerut dahi,,terjuih bibir,,retak seribu makeup,,gulung lengan baju..tapi cakap bisik bisik..jangan lupa..malaikat pun bersungguh sungguh juga mencatat dik..relax saja mencatat..yang lepas biar berlalu..kan Allah sentiasa buka laluan taubat untuk kita semua..bersungguhlah biar kena pada ketikanya..

Anugerah..rewards..siapa yang tidak berbunga hati..berasa diawangan..wuuu...terbang...melayang...bila acap kali ceritera gembira bahagia yang datang..itulah kita..awak,,mereka semua..memang begitu..jangan lupa..hati dan iman kita sedang diuji..berat..ermmm sangat berat..jadilah insan bijak untuk melentur diri..

05 May 2015

♡♡ingat♡♡

10:23 AM 4
Bissmillahirahmanirahim 
Assalammualaikum ukhuwah..hye..


Mensyukuri setiap apa yang dipinjamkan..menjadikan kita hamba yang penuh tawadhuk..yess itu tandanya kita sedar diri..Allah lebih berkuasa..

Bila rasa teruji,,diuji,,jangan fikir Allah tidak sayang sebaliknya Allah sangat cinta hambanya..

Pedulinya Allah pada kita pelbagai cara..sedar atau tidaknya kita bergantung pada jauh atau dekatnya kita dengan Pencipta..

Daripada sekecil kecil perkara mahupun sebesar besar sesuatu itu..semuanya bergantung pada IZINNYA..ikat kalimah syahadah itu erat erat dihati..bukan sekadar dibibir berikrar janji..