25 March 2015

♡♡hebat???!!...ermm hebat ye♡♡

9:44 PM 4
♡♡hebat???!!...ermm hebat ye♡♡
Bissmillahirahmanirahim 
 Assalammualaikum ukhuwah..

Suburkan jiwa dengan kalimah alhamdulillah..selawatlah tanpa rasa jemu..syafaat baginda kekasih Allah yang kita dahagakan..matlamat??..hendak sama sama menjadi penghuni syurgakan..kan..

Harum semerbak..
Si kenanga,si melur..biarpun saiznya comel..tetapi harumannya cukup menyamankan rongga hidung..alhamdulillah jadi aroma terapi..di malam hari..mampu meremangkan bulu kaki ..3 malam berturut turut tidak berani pergi ngeteh you..woooo..serammm..hehe..wajarlah ada pelbagai rasa di jiwa..ada juga hikmahnya..tiada yang sia sia bila Allah izinkan sesuatu itu berlaku..

Sila jelous..
Berkulit halus mulus dan gebusss,,hamboi,mereka bijaksana,,cewah,ye kita melihat dan lazimnya membandingkan dengan diri sendiri,,baratus jam terpacak berdiri depan cermin..secara tidak langsung kita berusaha perbaiki diri..bukan berhasad dengki..syoh..syoh..syoh..halau rasa rasa hitam itu jauh jauh...dengan syarat berpada pada..dan timbang tara dengan kemampuan diri sendiri..bukan syok sendiri..Saidatina Aisyah,,Saidatina Khadijah..Fatimah Azzahra,,Khaulah Al Azwar..sahabat sahabat cinta hati kita Rasulullah SAW..contohi mereka..istiqhomah..

Rasa..rasa..eh..
Bila terasa hebat,ingat ada yang lebih hebat daripada kita..Allah lebih hebat..bila terasa setiap patah perkataan kita itu betul belaka...owh sebenarnya silap tu..hakikatnya Al Quran itu setiap patah perkataannya dan ayatnya benar tiada ragu..kita tersenyum hingga bercantum hidung dengan bibir..air liur kering dek gelak terbahak bahak..3..4 ekor lalat menjadi korban..lantaran menerima secebis pujian kerana berjaya lunaskan setiap yang di atur namun perancangan Allah sebenarnya yang terbaik ..Islam itu hadiah Allah kepada kita..hargai..jangan kita cemarinya dengan sikap sikap yang kurang molek kerana ada mata mata yang acapkali memerhatikannya..

Hebatnya insan itu bila dia senantiasa bersabar dalam apa jua situasinya..terus tersenyum dan bicara penuh hikmah..Allah sayang..sesama insan apatah lagi..dihormati kerana akhlaknya itu lebih bermakna berbanding ada rasa takut dan keterpaksaan untuk menghormati..

21 March 2015

♡♡hargai♡♡

8:03 PM 12
Bissmillahirahmanirahim 
Hye ukhuwah,,Assalammualaikum 

Syukur atas setiap nikmat..TERIMA KASIH ALLAH..selawat dan salam untuk mu YA RASULULLAH kekasih Allah..buah hati ummatmu..

Peluang..
sekali,,dua kali..tiga kali..atau mungkin langsung tiada..semuanya bergantung pada keizinan Allah..hargai setiap apa yang ada..syukuri..ingat..semua Allah punya..pada kita semua pinjaman semata mata..jangan sesekali apatah lagi berkali kali membeza,mencaci dan mengherdik..doa insan teraniaya mudah Allah perkenan..tapi kalau sengaja gunting atau tanam belakang tandas seluar sendat mendat,,baju senteng menteng adik or kakak kita,,tidaklah mengapa..silakan..biarlah dia nak meroyan..doa moga Allah bantu kita untuk sama sama masyuk syurga..ameen..


 Kasih sayang..cinta..
Bercinta cukup dengan Allah..
Berkasih sayanglah sesama insan,,sesama makhluk..tapi ingat jangan lebih batasan..semua ada limit..hehe..makan bila terasa lapar..berhenti sebelum berasa kenyang..itu sunnah..kenapa Rasulullah ajar begitu...kerana penyakit berpunca daripada perut..daripada apa yang kita suapkan ke dalam mulut..mulakan dengan bismillah..tutup dengan alhamdulillah..yang halal mungkin mudah untuk kita dapat namun bersamanya suci itu sukar dicari..

Pandang ke langit..masyaAllah..indahnya..melihat ke bumi..subhanallah nyamannya..nikmat,,nikmat,,nikmat..

15 March 2015

♡♡tunjang♡♡

8:17 PM 8
Bissmillahirahmanirahim 
Assalammualaikum ukhuwah



Moga ukhuwah semua senantiasa berada dalam limpah kasih sayang Allah SWT..in sya Allah..fikir yang baik baik..moga yang hadir juga baik baik..Allah pandang qalbu kita..amenn..

Ikatan suci..
kita memandang sebuah hubungan cinta yang diakhiri dengan ijab dan qabul..itu ikatan suci..betul..dan tepat..bila sebuah masjid didirikan..menangislah syaitan dan iblis kerana hilang port hendak di onarkan..di cerca merbakan..jadi kita kena sentiasa imarahkan hubungan yang halal lagi suci itu dengan syariat Ilahi..

Ketua..
sebuah kapal ada nakhodanya..memberi arahan..dan boleh menerima pendapat anak anak kapalnya..itu nakhoda yang terbaik..dan anak kapal..berani ke nak ingkar arahan..dusshhh..tapi andai tergelincir dari apa sewajarnya..silakan membantah..tapi penuh hikmah dan adab..biar slow tapi zuppp menusuk qalbu dik..sentap..lari laju laju..minta maaf..

Hardcopy..
Luaran..dalaman..bunyi dah lain apatah lagi ejaannyakan..haruslah..
Mudah orang membuat telahan..bagai nujum..zass..padahal sekadar memandang melalui ekor mata..bukan kuda sahaja ada ekor dik..namun ingat..kita sebaik baik kejadian..alhamdulillah..biar kuda sekadar dijadikan tunggangan untuk berlatih salah satu sunnah Rasulullah SAW..selagi boleh..sedaya mungkin seiringkan luaran dan dalaman..biar tidak canggung..destinasi kita akhirat..teratak akhir kita moga moga syurga abadi..cukuplah kita mendongak ke langit sambil menadah tangan mohon keampunan daripadaNYA..minta apa yang dihajati.. selebihnya lihatlah bumi yang dipijak..



10 March 2015

♡♡ramuan♡♡

8:49 PM 2
Bissmillahirahmanirahim 
Assalammualaikum ukhuwah..



Zaman sekolah,,muda remaja,,hujung minggu,tiada kokorikulum di sekolah..lepas solat subuh..bamm sambung tidur.."baaaaaangunnn ko nak jadi hapa haaaa..burung punai pun dah sambung buat sarang.."aikk sebabak mimpi zasss lesap..jarak rumah jiran yang tidak sampai pun 20 langkah..setiap butir bicara tersangatlah clear..kihkihkih..senyum simpul..nasib ko lah anak jiran..PC??..haruslah sekali sekala mama jeritkan juga..retak tempayan pusaka..dulu..itu dulu..

Cas neuron..dulu biarkan berlalu..cukup sekadar memori terindah..difikir fikir..walaupun kadangkala ianya seakan tidak wajar berlaku..tapi..sudah terjadi pun..pasti berhikmah andai sesuatu itu terjadi..Allah tahu..

Layan selera..lain orang,,lain,,lain negara lagi lagilah bezanya itu ada..perbezaan itu kadangkala menyatukan..melengkapkan..betul tak..air mata..senda tawa..ramuan kehidupan..terasa hilang nikmat lazatnya sesuatu juadah itu andai terkurang ramuannya..begitu juga dalam hayat kita..di dunia mungkin kita masih mampu untuk terus berjuang..mencari..namun di akhirat kelak..semua bergantung pada resipi yang kita amalkan seperti mana yang diwahyukan..

06 March 2015

♡♡singkat♡♡

8:12 PM 4
Bissmillahirahmanirrahim
Assalammualaikum..hyee..




Rindu..rindu PC pada semua sahabat ukhuwah..syukur atas segala nikmat..setiap degupan jantung..nafas dan kerdipan mata..alhamdulillah..alhamdulillah..biarpun sekadar sebiji nasi yang masuk ke mulut kita..bersyukurlah kerana itu sudah ketetapan rezeki kita daripada Allah..kalau terasa ingin mengeluh..istighfar ye..ingat Allah sentiasa..

Kita merancang..Allah juga merencana..Allah lebih hebat..kerana DIA tahu segalanya tentang kita,, juga yang terbaik untuk kita..ye tak..Mac telah menjengah..masa terus berlalu..terus berputar..dalam pada kita sibuk dengan urusan dunia..yes..moga Allah tidak melupakan kita..tidak berpaling daripada melihat kita dan tidak memalingkan hati kita..nauzubillah..

Suka suki...eh..siapa yang tidak suka bergembira..ketawa sana..gelak sini..bergurau senda..opsss pastikan tidak rempuh batas ye..harap maklum..bila batas roboh..takut takut kita jadi rapuh..serammm..ingat..hayat kita di muka bumi ini singkat..bila mata terpandang sesuatu yang singkat..atau senteng..cukup dia..jangan kita..doakan..terus mendoakan..mudahkan..hidayah perlu dicari..seru perlu diminta..kesempurnaan milik Allah namun kita hamba mohonlah agar tidar tercicir..