27 December 2014

Nak tamak????..haloba jugA???

1:08 PM 5
Bissmillahirahmanirahim 

Ihsan Google

Rindu..PC rindu semua ukhwah PC..tidak bertepi..dan tidak terbatas..maaf kerana PC menyepi..dan membuatkan ukhwah kesayangan kecewa datang menziarah.."haii entry lama lagi..dah berkulat ni..silalah update.."..kata nak pageview mencanak canak..tak gitu..kata nak ramai follower..apa kes..haha..Allahu..

Syukur atas setiap detik waktu..alhamdulillah masih lagi Allah lanjutkan usia..sekelip mata..terlalu banyak perkara boleh berlaku..kun fayakun..siapa kita untuk menidakkan..sekejap sedih..kemudian gembira..yang penting berpada pada..besederhana..cukup..jangan lupa kita sama sama hulur bantuan..tadah tangan berdoa pada Allah agar dugaan banjir yang menimpa segera pulih..amin..

Rambang mata..rambang hati..dah kata suka yang cantik molek..dalam memelihara aurat jangan sampai menjerat dan terjerat dengan arus kemodenan..style yo..dalam berbelanja jangan terlalu cerewet hingga peniaga nak menjerit..hanginnn..hanginn..biasa biasa yang luar biasa bukan luar biasa yang membinasa..ingat!! Jangan rambang dalam berhubungan..

Puas..bila setiap hajat dan impian tercapai terlaksana..happy..itu pasti..namun "ketenangan" itu satu anugerah..jalannya satu..kembali kepada Allah..raih perhatianNYA..kasih sayangNYA..semaikan benih tamak haloba dalam mengejar cinta Allah..

10 December 2014

::Awal di akhiR::

10:28 PM 2
Bissmillahirahmanirrahim

Ihsan Google 

Alhamdulillah bulan pertama awal tahun telah berakhir..hari ini dah pun masuk 17 Safar 1436H..syukur pada MU ya Allah..atas setiap nikmat yang tidak mampu untuk kita nafikan..masyaAllah..Allahuakbar..doa,,doa dan terus berdoa..jangan jemu ye..Allah suka mendengar rayuan hambaNYA..

Sepanjang kehidupan..pastinya melalui episod perubahan..ye dak..baby,,kemudian kanak kanak,,remaja,,dewasa dan dewasa matang..yang tak matang tu..bawa bawa muhasabah diri ye..harap maklum..full stop..rambut yang dulunya hitam lebat berkilat..jadi putih menipis namun semakin bersinar dik..uban pun rezeki..bersyukur!..peringatan daripada Allah hadir pelbagai bentuk..

Mengakhiri sesuatu keburukan kemudian digantikan dengan satu permulaan kebaikkan adalah yang terbaik..dengan syarat istiqhomah dalam wasatiyyah..berat..payah..yup..betul..tidak mudah namun bukan mustahilkan..kan..tapi ingat..jangan sampai perubahan kita itu menyesakkan jiwa jiwa insan sekeliling kita..

Assalammualaikum. .


07 December 2014

^^SombonG???!!?^^

7:44 PM 6
Bissmillahirahmanirahim 

Syukur atas setiap nikmat..dengan izin Allah kita masih lagi bernafas..alhamdulillah..bersahabat itu juga salah satu nikmat..hendak berukhwah mesti lillahitaala..selebihnya serah pada Allah..

Belum kenal..jumpa,,tak pun terpandang..atau berselisih bahu..maklumlah bersesak sesak kan..kan..kita bukan main senyum..dia buat tak tahu..haiish..owh sombong ye..wuu kerek seyyy..tak pun..poyo tahap dinosaur jah..tak apalah..fikir positif..mungkin dia tengah ada masalah..sakit gigi ke..sakit perut ke..baru lepas pasang braces ke..ingat..dia manusia..kita pun sama..berlapang dadalah asal tidak dedah dada..

Semua Allah punya..ingat itu..sematkan dihati dan diminda molek molek..tidak semua bijak untuk mengawal dan mengolah emosi..bukti?..ada saja yang sentap..tak pun menggulung lengan baju dik..tak kurang yang cool..walaupun hangin satu badan..hihi..itulah kita..apapun situasinya ingat..jangan sesekali sombong dengan Allah..

Nak sombong?boleh..silakan..sombonglah pada perkara perkara negatif..pada anasir yang merosakkan keimanan kita padaNYA..


Assalammualaikum..comelnya kita kerana akhlak..



04 December 2014

#eh..terlalai pulak#

8:05 PM 4
Bissmillahirahmanirahim 

Eh..yang itu ke yang ini..warna itu ke atau warna yang ini ha..mana lebih ok..mana lebih best..dia atau yang lagi seorang..dalam pada asyik membuat pilihan..terkadang menjadikan kita berada dalam situasi..


Pendirian..yes semua orang ada pendirian..secara tidak langsung ianya menjadi landasan kita untuk menggapai visi dan misi..bukan misi kat klinik atau hospital ye dik..dalam pada pening pening lalat cari ketenangan..mohon dengan Allah..kemudian..tapi ingat..terlebih ikut kata hati boleh mati..mati akal you..


Apa pun situasinya..1000 kali terjatuh..tersandung..terhiris dan terguris..tatkala insan sedang seronok mentertawakan kita sampai tersembul anak mata..tersenget dagu..ingat ye..


Bersyukurlah atas setiap apa yang kita miliki..Allah beri pinjam pada kita..tak minta bayaran punkan..cuma lunaskan suruhanNya..tinggal setiap laranganNya..berat??payah??kembali semula pada Allah..minta teguhkan iman..tetapkan hati..insyaAllah..yakinlah


Assalammualaikum..