::Tapis..dan tepis..::

Bismillahirahmanirrahim..

Alhamdulillah atas setiap nikmat..rezeki hari ini pastinya tidak sama hari esok..setiap hari ada kisah tersendiri..yang akan berlalu dibawa waktu..menjadi kenangan..indah..gundah..itulah warna kehidupan..redha dan ikhlaskan..moga kalian..dan PC juga..amin..

Tidak kiralah di mana kita mengisi perut..menjamu selera..di warung pinggir jalan..restoran berputar bak angin sepoi sepoi bahasa..dah kata suasana romantik..atau pun sekadar di ruang tamu rumah kita syurga sementara kita..walau sekadar nasi putih,,telur dadar dan kicap..itu pun menu juga..apa yang masuk dalam mulut seterusnya ke perut..itulah rezeki kita..alhamdulillah..bersyukurlah..yang penting halal dan suci..insyaAllah..amin..

Awalnya sekadar melihat..lama lama terpikat..amboi senyum melerat tu..ok..membabitkan emosi dan perasaan?yes..tentu sekali..universal maksudnya..klise?yang itulah acapkali kita lalui..tak gitu..hihihi..kerana kita manusia..ada perasaan dan selalu juga perasankan..ngeee..**sila senyum tutup mulut..dijangka..tidak terduga..dirancang mahupun di luar konspirasi..kita sewajarnya menapis terlebih dulu..sebagai individu kita berhak memilih namun pilihan itu milik Allah..yang penting tepis yang membinasakan dan ambil yang akan membina..

Assalammualaikum..
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

11 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Ini entry deep. Apa pun kenalah pandai menapis dan menepis kan ;)

    BalasPadam
  2. tak rasa dapat nak hadam kali ni.. adeh..

    BalasPadam
  3. Walau ada kalanya mudah menepis tapi tak mudah nak menapis.. itulah gunanya hati dan mata, akal dan perbuatan kena seiringkan dalam membuat tindakan..

    BalasPadam
  4. terima seada nya itulah yang lebih baik ye x kak hihi :)

    BalasPadam
  5. bijak memilih.. kekadang, memang xpuas hati dengan pilihan yang ada, tapi mungkin itu yg terbaik utk kita.. insyaAllah..

    BalasPadam
  6. @Gee Lion
    ermmm yeke..maaf ye..akak cuba perbaiki lagi ye tulisan..

    BalasPadam
  7. @Kakzakie
    betul tu kak..sangat sukar hakikatnya..

    BalasPadam
  8. @Zizie Zack
    apa yang kita suka kadangkala membinasakan..jadi ikut apa yang Allah cinta kerana itu lebih membahagiakan..

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama