::TumpuL::

Bissmillahirahmanirrahim
Assalammualaikum..hye..

Gunting tak putus,,potong pun tak putus..adoi..mesti geram sajakan..kan..nak cepat jadi lambat..ditambah dengan bebel..itu ini..begitu begini..bila emosi menguasai kita hingga beremosi..acapkali ianya lebih meyesakkan hati dan minda..melumpuhkan kecekapan dan kepantasan..makanya tenangkan diri..lebih baik duduk diam sambil berzikir..sambil juga dok mengasah gunting tu..tak pun pisau atau parang yang nak digunakan..lebih berfaedah..bertestimoni la dengan daging korban yang masih berbaki tu ye..silakan..bukan cantas misai atau bulu kucing ye..no!!

Kita risau,,kita sedih,kita tertanya tanya..pelbagai persoalan timbul..kadang boleh bersangka sangka..mencurigai kekuasaanNYA..masyaAllah..subhanAllah..lailahaillallah..tanpa kita sedar salahnya bermula dari diri sendiri..silapnya sering diulangi..dan kita tak peduli pun..jadi jangan sentap bila senjata kita tumpul..senjata??..doa ye..doa..kita kena selidik dakam dalam mengapa ianya menjadi tawar..hambar dan kalis...

Ihsan Google
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

12 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. salam dear, mama singgah sekian lama... :( bz sikit, apapun satu perkongsian yang baik

    BalasPadam
  2. Akal sudah diberikan. Setiap masalah pasti ada penyelesaian cuma cepat atau lambar aje. Takat nak tajamkan gunting/pisau yg tumpul mungkin mudah. Tapi kalau tumpul yg lain tu kenalah usahanya lebih sikit.. Insya-Allah usaha dan doa seiringkan pasti ada pencerahan/cahaya di hujungnya.

    BalasPadam
  3. assalam, satu perkongsian yang bermanfaat...dah lama tak singgah sini..

    BalasPadam
  4. Yup yakinlah dengan doa kita, meskipun kita merasa yg doa kita tak dimakbulkan sekalipun, Allah telahpun memberikan kita sesuatu yg lebih baik.

    10 Tanda hati mati tu kecil pula gambarnya.. tak nmpk dia tulis apa

    BalasPadam
  5. ada seorang Ustaz ni pernah cakap, kalau kita nak berdoa pada Tuhan, doa tu kalau boleh biarlah spesifik. Now I know what it means cik PC.. =)

    BalasPadam
  6. @Kakzakie
    betul kak zakie..biar pun mengambil masa yang panjang.,

    BalasPadam
  7. @Gee Lion
    Alhamdulillah..dan doa itu biarlah rahsia..doa yang baik untuk orang lain..kebaikkan itu akan kembali pada kita..insyaAllah..

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama