::Sharing??..ermmm carinG!!..::

Bissmillahirahmanirahim

Alhamdulillah atas setiap nikmat..nikmat hingga seusianya kita bernafas di muka bumi Allah SWT ini..Allah sahaja yang tahu..bila expired nya kita ini..stand by ye..mati itu pasti..bila?..bagaimana?..di msna?..rahsia..rahsia..rahsia..

Zakat fitrah..mesti dilunaskan..di bulan Ramadhan..zakat emas dan perak..ini tanggungjawab individu..jiran sebelah cuma boleh jeling jeling sampai juling meleleh hingus dik..tu dia lip lap..lip lop..mengah saja tengoknya..selebihnya berapa jumlah dan kadarnya..mereka dan keluarga mereka saja yang tahu..kan..kan..,jangan bersangka sangka..fikir positif ye..alhamdulillah..


A036
Katakanlah (wahai Muhammad): "Sesungguhnya Tuhanku memewahkan rezeki bagi sesiapa yang dikehendakiNya, dan Dia juga yang menyempitkan (bagi sesiapa yang dikehendakiNya); akan tetapi kebanyakan manusia tidak mengetahui (hakikat itu).
Surah Saba' : Ayat 36


Cantik paras rupa..comel tutur kata..kacak budi pekerti..itu semua nikmat..indah sebuku darah..yang boleh bermonolog..berbicara hanya mampu didengar telinga sendiri..'hati' itu hadiah terbesar daripada Allah..tidak berbasi basi..lurusnya tulus dan telus lillahitaala..ini yang terbaik..ada namun semakin berkurangan..letakkan keyakinan 100% padaNya..tiada sangsi..

Dikatakan baik bila sering membantu..ringan tenaga..kongsi segala..suka duka..sebahagian milik kita..di dalamnya ada juga hak orang lain..nak memberi..nak kongsi boleh..namun berpada pada..nak ambil berat juga molek tapi mesti berjaga jaga..

Assalammualaikum..
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

4 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Nice sharing... Semoga membuka minda kita semua...

    BalasPadam
  2. semakin rajin kita bersedekah,
    lagi besar rezeki yg Allah beri pada kita kan cik PC =)

    BalasPadam
  3. bak kata pepatah, buat baik berpada-pada, buat jahat jangan sekali :)

    BalasPadam
  4. Setiap hukum-hakam garis-panduan Islam telah tertulis (dlm al-quran) dari awal semuanya indah. Susah-senang kena kongsi. Kaya dan miskin kena sama-sama ambil berat. Lihat bagaimana Allah berikan petunjuk dlm peperangan Uhud bila ada sifat tamak kecundang akhirnya. Bagaiman pula peperangan Badr walau tentera kita hanya 300 tetapi sepakat saling membantu & patuh pastinya kejayaan dpt diraih bersama.

    Salam maal hijrah dari kakak.. moga tahun ini menjanjikan kebaikan buat kita dan seluruh umat Islam.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama