::Kait mengait::bersangku pauT::

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalammualaikum..hye hye..

Ihsan google

Kita sekarang bermulanya daripada sepasang pasangan halal..alhamdulillah..dengan izin Allah kita lahir..daripada sifar..hingga kini..belajar sepanjang hayat..luaskan minda..istilah belajar bukan sekadar mengadap buku mambaca terkunat kamit menghafal formula..sekali sekala termenung tongkat dagu..tidak ye..ada juga yang berjaya berlandaskan pengalaman hidup..insyaAllah..kun fayakun Allah itu hadiah terindah..jadi rajin rajin menjengah ke bawah..tak pun toleh ke belakang sekali sekala..terutama pandang ibu bapa kita..apa pun situasi setialah disamping mereka..amin..

Engkau..engkau..aku..aku..betul..kan kubur masing masing..betul..namun jangan lupa..setiap daripada kita ada tanggungjawab sesama insan..fardhu ain itu antara kita dan Allah..fardhu kifayah antara kita sesama insan dan perlu juga kita menjawab dengan Allah..suka atau tidak kita mesti ambil tahu..mesti..namun jangan melampaui batasannya ye..sekadarnya saja tapi sesempurna yang selayaknya..

Kita ini hiasan dunia..amalan kebaikkan kita pula menjadi perhiasan diri di akhirat kelak..bagaimana laluannya dan ke mana destinasinya..bergantung langkah yang kita mulakan kini..
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

6 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. tapi malangnya, ramai insan yg lupa diri bila berjaya & memandang rendah pd usaha orang lain.. esp. org yg tak sekufu dgn dia.. hurmm ):

    BalasPadam
  2. tak suka betul dengan orang yang suka cakap kubur masing2. sedangkan perpaduan antara sesama insan tu juga menyumbang kepada pahala kepada diri sendiri.. a simple things that simple but always be ignored.

    BalasPadam
  3. @Zizie Zack
    yess..sepatutnya berukhwah itu dunia dan hingga akhir hayat..

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama