19 August 2014

..Lenggang kangkunG..

Ihsan:Google

Bismillahirahmanirrahim. ?
Assalammualaikum dan hye semua..

Celik mata ucaplah syukur..esok belum tentu kita boleh lagi melihat dunia..setiap kita merasai nikmat,, bersyukurlah..dah istighfarlah bila terkadang lagha..kita insan sememangnya terdedah dengan pancaroba dunia..sabarlah..

Kalau bukan kita siapa lagi mak ayah kita nak minta pertolongan..kedai sedepa cuma..senarai barang yang berjela tu mak dah senaraikan..pantang terlintas cepat mak menulis..maklumlah pen jadi sanggul..hihi..bapak letih geleng kepala dik..selagi terdaya,, jadilah anak yang patuh dan taat..jangan diuji kesabaran ibu ayah..biarlah lesung pipit menghiasi pipi..bukan anak lesung terselit dicelah gigi..ingat,redha ibu bapa itu redha Allah..

Kerja awak, awak buat,, kerja kita kerja awak juga...eh..lalalala..hei..hei..hei..bulat lonjong..bulat lonjong saja kita tengok awak ni tau tak..bersenang lenang..atas ketidakpuasan hati orang lain..ermmm bahagianya sekejap saja..mungkin dia lunaskan arahan itu,, tugasan itu..namun rintihan hatinya Allah dengar..boleh minta bantuan..tapi bukan tambah dan pindah bebanan..ini tiiidak adil..ingat..jujur..bukan sekadar pada kata kata..perbuatan juga sebenarnya..takut ada yang dipaksa makan sup kasut saiz 8..hihi..

Tiada jalan mudah untuk menjadi manusia yang hendak istiqhomah dalam amal maruf,, jauhi mungkar..semakin sukar kita perolehi sesuatu..buat kita semakin menghargai..bahagia di mana yang kita harapkan..terletak pada diri sendiri..

10 comments:

  1. Allah dah bagi akal sendiri kena aplikasikan. Tepuk dada tanya selera..

    ReplyDelete
  2. selalunya orang sebegini akan rugi. sebab tak rasa kegembiraan atas kejayaan sendiri selepas berhempas pulas berusaha.

    ReplyDelete
  3. assalam kak Pd.. lma xmenyinggah hihi... hrp kak sihat2 ja.. biasalah kak.. mcm2 perangai org zaman skrg

    ReplyDelete
  4. terkesan dgn redha ibu ayah tu.
    deep.huu

    ReplyDelete
  5. Nakkan anak soleh dan solehah, ibubapa pun perlu soleh dan solehah dulu..

    S.Y.U.K.U.R. bukan sahaja bila hati gumbira, dapat musibah kena syukur, sebab ALLAH sedang menguji dan ingatkan kita! ingatan utk diri sendiri..

    ReplyDelete
  6. @Kakzakie
    Betul..akal yg waras itu juga salah satu nikmat dunia..

    ReplyDelete
  7. @Lieya Von Jay
    Waalaikummussalam lieya..begitulah ragam manusia yang sukar di telah.,

    ReplyDelete
  8. @mujahidah maisarah
    Betul..itulah salah satu azimat kita sebagai anak..

    ReplyDelete
  9. @Mummy-Ann
    Tepat sekali..role model pada anak anak adalah ibu bapa..

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..