::Andaian kita...>>takdir ILAHI::

Bissmillahirahmanirahim..
Assalammualaikum semua..hye..

Selawat dan salam buatmu ya Rasulullah..Allahuakbar..terima kasih Allah atas setiap nikmat..daripada sekecil kecil nikmat hinggalah sebesar besar nikmat..moga kita tidak tergolong dalam kelompok insan yang kufur nikmat..nauzubillah..ada yang sedang menghitung hari nak sambut raya..kanak kanak khususnya..dan tak kurang yang berasa sayu bila Ramadhan bakal berlalu tidak berapa hari lagi..Allah..Allah..Allah..moga berkesempatan lagi..amin..

Bila kita kurang sihat..ikhtiarnya..pergi klinik tak pun hospital terus..wuu seram..jumpa doktor..mesti doktor tanya..sakit apa..sakit kat mana..ye tak..doktor periksa kita,nasihati kita dan bagi ubat bagi merawat sakit kita..ingat doktor hanya perantara..tiada kuasa menyembuh..ingat zaman sekolah..awal tahun mesti sukan..berpanas ditengah padang,, hitam legam dik..hehe..semasa latihan tulah cikgu kenal pasti potensi masing masing..4×100 meter..4 orang,, pelari pertama mesti yang paling laju..super sonic kekdahnya..berketul betis dik..itulah strategi jurulatih..anak murid letih..hehe..latihan bersungguh,pagi petang..namun siapa kita untuk menidakkan kuasa Allah..gara gara peserta ke4 tergelincir terpijak tahi lembu..tenpat kedua pun jadilah..

Bila pun kita boleh berbicara,, di mana mana pun kita boleh merencana..namun tahap keupayaan dan kemampuan kita ada batasannya..hakikat yang mesti kita semua terima..jangan kita lupa..kita lahir ke dunia ini pun atas rencana DIA..dengan izinNYA..masyaAllah..usah ditanya bila sesama manusia kerana hanya DIA tahu sewajarnya,, jangan ditanya kenapa kerana kun fayakun milikNYA..adalah lebih comel kita saling mendoakan..
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

9 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Kita merancang. Tapi sebaik2 perancang adalah Allah.

    BalasPadam
  2. Kemampuan kita sebagai hamba sangat terbatas. Setiap apa juga yg terdetik dan dpt dilakukan semuanya atas belas ihsan dan kasihnya.

    ps: salam takziah dari kakak moga roh mak saudara PC ditempatkan bersama kalangan mereka yg beriman. Bulan baik perginya dia- bulan ketenangan. Syukur... kita ni yg tak tahu.

    BalasPadam
  3. kita hanya merangcang dan Allah menetukan..sesungguhnya perancangan Allah itu adalah yang terbaik ^_^

    BalasPadam
  4. Kita merancang, Allah yang tentukan.. kun fayakun..

    BalasPadam
  5. Kita merancang, Allah yang tentukan.. kun fayakun..

    BalasPadam
  6. @Kakzakie
    Terima kasih kak..betul,, kita ini hamba yang lemah..

    BalasPadam
  7. @Nurul Farahizzati Zakaria
    Dan ketentuan Allah itu yang terbaik untuk kita..

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama