::..Tak terjangkaU..::

Sumber..Google

Bissmillahirahmannirahim..
Assalammualaikum semua..
Senyum itu sedekah,, sedekahlah pada yang sewajarnya..


Pagi tadi sedar sahaja daripada kematian sementara,, celik saja kelopak mata..ucap syukur tak..sebut alhamdulillah tak..ke terus meluru ke bilik air..perut memulas mulas..tak pun ke dapur..celik mata terbau nasi goreng ikan masin jiran sebelah..mau tak begendang perut..menari jazz anak tekak..hehe..tak apalah..usaha perbetulkan kesilapan..amalkan apa yang mendatangkan manfaat pada kita semua..bertemu kembali Jumaat penghulu segala hari..alhamdulillah..


Berkualiti..kerana kemas dan teliti..harga bukan masalah..bak pepatah kalah membeli..menang memakai..tersenyum bagi yang ada ada..tersenyum juga bagi yang kurang berada..namun selaput duka melanda..eh jangan begitu..cool..Allah kan ada..♥..kita sama.."rumah awak ada plan..cantik..".."rumah kita ikut citarasa naluri sendiri.."..dan rumah tetap rumah..ye tak..yang utama pengisian penghuni isi rumah itu yang sedang Allah nilai..bukan jendelanya..tidak juga atap gentingnya..jauh sekali jenis jakuzinya..jadi berlapang dadalah..bukan dedahkan dada tu ye..


Niat..mesti yang baik baik..tu pun Allah beri pahala..jangan pulak niat semata..buatnya tidak..adoi..nampak sangat ambil kesempatannya..tak comel macam tu..nawaitu dalam setiap amalan baik mampu guide hati kita..insyaAllah..Awal tahun baru saja tu berjela azam..catat dalam buku nota lain..dalam diari lain,, reminder dalam handphone lain..giat tu..bagus..azam itulah niat kita..namun tidak semua mampu kita lunaskan..kerana apa???..Allah tu pemilik sebaik dan terhebat dalam setiap perancangannya..
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

6 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. itulah kadang bukan tak tahu tapi lebih dari tahu hanya kepala batu. siapa tak tahu berbuat baik ada ganjaran, siapa tak tahu buat jahat ada balasan siksa tapi seakan berlalu buat tak tahu.. takutnya seketika bila diasak pada minda..

    moga sempat bertaubat sebelum mati.

    BalasPadam
  2. mula2 semangat aje buat.. lepas tu, luntur... istiqamah tu xde.. huhu..

    BalasPadam
  3. Suka ayat kak PC yang ini "jadi berlapang dadalah..bukan dedahkan dada tu ye" hehe

    BalasPadam
  4. @Kakzakie
    Itulah yang susah kak..bukan ke bila kita lakukan kesalahan pada benda yang jelas dan nyata kita tahu ianya berdosa..dosanya lebih berat dan besar..berbanding kita buat silap kerana tidak tahu hukumnya..

    BalasPadam
  5. @Nurul Farahizzati Zakaria
    Itulah yang kita takuti..istiqhomahnya lebur...nauzubillah..

    BalasPadam
  6. @Ida Scripters
    Hehehe..kadang kadang bila akak baca semula entry entry yang lepas..akak geli hati sendiri.."eh ni aku ke yang taip..takkan anak jiran sebelah pulakkan..gigi pun belum tumbuh.."

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama