::..JuranG..::

Ikhsan :: Google

Bismillahirahmanirrahim..
Assalammualaikum semua..

Syukur atas segala izinNYA..kita masih mampu tersenyum,, menyaksikan siang dan malam,, mendengar alunan azan berkumandang silih berganti..syukur,, subhanallah,, masyaallah,, lailahaillallah..★..nikmat yang terlalu besar untuk kita..sedikit pun tidak boleh untuk kita menafikannya..

Apabila awan seakan sebu menanggung sendu..titisan air hujan tu yang kadangkala sukar dibendung..namun bumi menerima penuh redha..menjadi wadah sebaiknya..saling membantu ia..untuk kita juga sebenarnya..ermm begitulah sebaiknya..moga alam mampu membuka luas mata hati kita semua..insyaallah..

Timur atau barat..baik utara mahupun selatan..kan semuanya di bawah langit Ilahi..sama sahaja..semuanya milik PEMILIK HAKIKI..Hehe..pelam harum manis sekilo..mas hitam sekilo??ishh..sakit pulak hati kita..kihkihkih....eh..pun boleh..asalkan tak bertukar jadi badak sumbu..adoii..yang paling utama halal dan suci..

Siapa pun kita..daripada mana asal usul kita..kita tetap insan kerdil yang sering melakukan kesilapan.terutama PC sendiri ni ha....namun kasih sayang Allah yang terlalu luas..sentiasa menanti nantikan doa daripada hambaNYA..dan pintu taubat sentiasa terbuka luas untuk kita..dari alam rahim..ke alam dunia..dan akhirnya ke destinasi terakhir kita..Allah melihat hati kita..Moga kita mendapat ganjaran syurga..


PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

8 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. amin :)
    semoga hidup kita sentiasa diberkati oleh Allah kan :')

    BalasPadam
  2. Yg menjadi satu kehairanan bila hujan turun mencurah ke bumi tumbuhan kian subur tapi empangan masih di aras kurang selamat. Selidik diri kita di mana salah dan silap.

    Makan kenyang tak sedar ada yg kelaparan. Berbaju cantik ada yg tak mampu membeli walau sehelai tuala mandi..

    Moga ada keinsafan sesama kita yg tinggal di bumi dan berbumbungkan langit yg sama.

    BalasPadam
  3. bersyukur dgn kurniaanNya..moga hati kita sentiasa tenang

    BalasPadam
  4. @Kakzakie
    Allah sedang mendidik hambanya agar sentiasa bersyukur..bila berada di atas jangan lupa pandang ke bawah..yg di bawah tidak selamanya begitu..

    BalasPadam
  5. @Yumida Huda
    Amen..dan moga Allah mudahkan segala urusan.,

    BalasPadam
  6. Lama Ida tak singgah sini... rasa tenang dan lapang dada baca nukilan Kak PC yang penuh kata-kata masihat.

    BalasPadam
  7. walau di mana kita berada, selalulah mengingatiNya :)

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama