::..Cas neuron..aura tip toP..::

Ikhsan : google

Bismillahirahmanirahim..
Assalammualaikum semua..
Selawat dan salam buat Rasulullah SAW..kekasih Allah..

Alhamdulillah atas setiap nikmat yang telah kita kecapi..kecil,, besar,, sedikit atau banyak..bersyukurlah..dalam pada kita giat berusaha untuk perolehi sesuatu itu..jangan kita lupa untuk mensyukuri nikmat terdahulu..

Semua orang nak jadi baik,nak pujian dan doa yang baik baik..betul..owh PC pun nak..jujur lagi ikhlas ni..ahaksss..hehe..dengan syarat pujian itu jangan sampai kita riak pulak..mendabik dada..owh jangan dan hidung tinggi..baik baik sekarang musim hujan..takut lemas..tapi mancung itu rezeki..setuju??..namun tidak salah andai kita simpan sedikit rasa curiga sebagai alarm..agar kita berhati hati dan berwaspada dengan insan yang suka mengambil kesempatan dijadikan sebagai  hobi..sedihkan..

Dilema..fakta ke auta ni..**garu kepala yang tak berapa nak gatal..Itu dulu..zaman ribena..bila orang dewasa cakap itu ini..anggukkan saja..motif..taknak melawan..takut nanti keras macam tanggang katanya..betapa pantas berlalunya waktu..mampu buat pencerahan sendiri..tak pun penjelasan yang diyakini sahihnya..akal berfikir..mentafsir..ingat cara kita berbeza padahal motifnya sama..dan tanpa kecanggihan pada zaman dulu pun ada kesan baikknya hingga sekarang..

Canggihnya kini..kadang buat kita alpa,leka,, berjayanya sekarang acapkali buat kita hilang pertimbangan..dan kadangkala ortodoksnya pemikiran  itu..bersamanya kita meraih nikmat hidup dunia disamping membina jambatan ke syurga Allah..melalui siapa pun dugaan itu kita terima..ingat!!..semuanya dengan izin Allah..


PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

8 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. bersederhana... itu jela kunci untuk kita elakkan diri daripada mendabik dada :)

    BalasPadam
  2. Anak zaman dulu ditakutkan dgn cerita lagenda Tenggang pun dah takut. Anak sekarang banyak teladan depan mata masih buat tak nampak.

    Agaknya minda dulu dan sekarang tak sama ye PC. Tapi yg pasti balasan Allah tetap sama. Jadi jgn lupa di 'sana' ada syurga dan neraka.

    BalasPadam
  3. @Kakzakie
    Betul kak..masyaAllah jauh sangat bezanya..dulu mak ayah bulatkan mata..menunduk anak..sekarang mak ayah tenung..eh anak pulak jelir lidah..takutnya..mungkin dunia akhir zaman..

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama